Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg beskyttet mod graviditet i de 7 dages p-pille-pause.

Redigeret 30 oktober, 2010, 05:45 i Prævention
Ja, overskriften siger vidst det hele.

Er jeg beskyttet mod graviditet i de 7 dage, hvor jeg ikke tager mine p-piller (der hvor jeg har menstruation) ?

Håber nogen kan give mig svar?

Kommentarer

  • Indstillinger
    ifølge mine p-pillers vejledning så er du ja... pluds chancen for at blive gravid under menstration er meget lille! .. men for at være 100% sikker vilel jeg personligt selv beskytte mig med kondom.:)
  • Indstillinger
    Dette spørgsmål burde du kunne få besvaret ved at læse medicinens indlægsseddel.

    Men, ja, hvis p-piller indtages korrekt beskytter de også i syv-dages pausen.

    P-piller beskytter ca. 98% mod graviditet, men de beskytter IKKE mod kønsoverførte sygdomme, så brug altid kondom med en partner, du ikke ved, hvor har været før. Og noget sådant ved man ikke, medmindre begge parter er undersøgt.
  • Indstillinger
    Hej Nete OG Simone!

    Simone skriver:

    "ifølge mine p-pillers vejledning så er du ja"
    Det er korrekt at man altid er beskyttet når man tager sine p-piller korrekt; beskyttet lige fra 1. pille.

    "pluds chancen for at blive gravid under menstration er meget lille!"
    Ja, det er det. Men når man tager p-piller, har man ikke "menstruation". Menstruation kommer i forbindelse med ægløsning. Når ægget ikke befrugtes afstødes livmoderslimhinden hormonelt.
    Når man tager p-piller har man ikke ægløsning, og derfor kan man ikke blive gravid - blødningen er kunstigt fremkaldt.

    "men for at være 100% sikker vilel jeg personligt selv beskytte mig med kondom.:)"
    Jvf. ovenstående er der ingen grund til at bruge kondom.

    Eneste grund til at bruge kondom når man tager p-piller er for at bekytte sig mod kønssygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.