Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven menstruation!!

Redigeret 17 august, 2010, 01:15 i PMS og menstruation
Hej, jeg er en pige på 15 år.

Jeg fik min menstruation som 11-årig og har de seneste 3 år haft en rimelig regelmæssig menstruation. Men pludselig stoppede den med at komme og har været væk i over 3 måneder.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor!
Jeg har aldrig haft en kæreste eller været i seng med nogen. Jeg løber eller er aktiv hver dag og har tabt ca. 5 kilo det seneste stykke tid, fordi jeg er begyndt at dyrke mere sport.
Jeg er 176 cm høj og vejer 60 kg. Desuden spiser jeg sundt og ret sjældent fastfood eller slik.

Nogen, der ved hvad det kan være? Jeg håber I kan hjælpe mig!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, at du er begyndt at dyrke mere sport og derfor har tabt 5 kilo. Det tolker jeg som at det var ret pludseligt at du gik igang med at motionere hver dag og så har du måske også ændret dine spisevaner samtidig dermed...?

    I så fald er det nok kroppens reaktion på vægttabet og motionen (og den eventuelle ændrede kost).

    Er/har du været på egentlig slankekur? Eller er det fordi du lige pludselig er begyndt at dyrke sport på højere plan end du gjorde før...?
  • Indstillinger
    Nej, jeg har ikke været på slankekur. Før gik jeg til sport, men det stoppede jeg til, så derfor løb jeg i stedet for -og det er jeg blevet rigtig glad for. Derfor løber jeg tit (men ikke hver dag). Vægttabet kom som følge af det.
    Men tak! :)
Log in eller Registrér for at kommentere.