Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

p-piller.

Redigeret 20 oktober, 2010, 12:49 i Åben debat for kvinder
Hej :)
Jeg har taget p-piller i 4 år og jeg har aldrig før oplevet nogen former for uregelmæssige blødninger.

Jeg har for en uge siden taget hul på en ny p-pille pakke og i dag var det som om at jeg havde lidt menstruation/pletblødning.

Det skal lige siges, at jeg har taget alle p-pillerne.
Kan det forekomme af at man tænker meget, er lidt stresset, at det er nogen ting der går en på, eller er der noget det har prøvet noget lignende, eller ved hvad det kan skyldes?

Hilsen Malene :)

Kommentarer

• Jeg har ikke oplevet det.
    Hvis du har taget p-pillerne i 4 år, taget dem regelmæssigt, ikke har sprunget en menstruation over for nyligt (ved at fortsætte med næste pakke uden at holde pause) og du ikke har skiftet mærke, så syntes jeg at du skal ringe til lægen i mandag. Det KAN jo være at der er gået kuk i hormonerne eller at sikkerheden har svigtet.
    En anden årsag til blødning kan være underlivsbetændelse. Har du (haft) ondt?
  • En mulighed kunne være at du rent faktisk blev gravid der dog ikke blev til noget, den slags kommer så ud som en blødning har jeg læst.

Men det kan sikkert også være en masse andre ting, og måske er et besøg hos lægen ikke helt af vejen. Kan da ikke skade :)
  • jeg har været på 6 forskellige slags p piller pga voldsomme smerter i underlivet, det seneste år er jeg begyndt at bløde før og efter pausen så nogle gange ville jeg bløde i 2 uger. andre gange har jeg holdt min pause som planlagt og begyndt igen et par dage efter begyndte jeg at bløde igen ligesom om det var den tid på måneden igen. lægerne har ikke rigtig kunne give mig et ordenlig svar på det. jeg har osse haft underlivs undersøgelse for nylig og der var intet tegn på noget der var galt... jeg ved ikke om det kan samlignes med det du har oplevet

MVH Anja
  • Har selv oplevet det samme som dig. Havde haft mine piller et par år, og til sidste var det som om der alligevel ikke var kontrol over min mens. Ringede til min læge som mente det var pillerne der var blevet for svage til at styre min cyklus. Fik nogen andre stærker piller og det virkede....

Havde det ikke hjulpet ville han lave et tjek for at finde ud af om det skyldes en bakterie eller noget (underlivsbetændelse, blærerbetændelse urinvejsinfektion.) Men da jeg ikke havde symptomer på disse var første skridt at skifte mærke på pillerne.

Så ring til din læge og tag en snak.... Min er selv ved telefonen mellem 8-9 om morgen, så er sikker på din også sidder og besvære opkald på et eller andet tidspunkt på dagen.
Log in eller Registrér for at kommentere.