Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overgangsalder eller ??

Redigeret 17 august, 2010, 09:24 i Overgangsalder
Jeg er 49 år. Har i mange år haft meget uregelmæssig menstruation, men de sidste to år er de blevet regelmæssige, men til gengæld meget kortvarige i forhold til tidligere.
Har i løbet af det seneste års tid fået en masse gener: Der sidder en lille migræne og banker i højre side af hovedet flere gange om måneden; jeg kan ikke huske fra næse til mund; jeg får svedeture (ikke hedeture), dvs. jeg bliver ikke varm, men sveden pibler frem i ansigtet og på underarmene uden nogen som helt anledning; om natten pibler sveden frem på brystet i stedet (dog heldigvis ikke lige slemt hver nat); jeg er træt og småskranter og er utilpas næsten hele tiden - og mere træt når jeg skal op om morgenen end når jeg går i seng; i det hele taget begynder "tung og træt" at være en alt for passende beskrivelse!!

Jeg kan jo godt se, at der er en del, der ligner begyndende overgangsalder. Men skulle menstruationen så ikke stoppe? Og så skulle man få tørre slimhinder? Eller ???

Gode råd og erfaringer modtages med glæde - hvis jeg ikke er for træt til at blive glad ... : )

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, jeg er 51 og jeg har snart bødt i over 3 uger siden min sidste menstruation, har fået cyklokapron og har ikke bestilt andet end, at rende på toilettet (se medicin) har kvalme og oppustet mave mere end før, men jeg synes ikke det hjælper. Har heller ikke svedeture men har det engang imellem som om jeg er ved, at koge over. Har fårt en tid hos en Gyn. den 15.9.10 og skal måske have en udskrapning ved det ikke , men du er helt sikkert i overgangsalderens præstadion. Jeg kender til træthed og humørsvingninger, at de kan holde mig ud på arbejdet når jeg hidser mig op fatter jeg ikke, men jeg vil gerne have fjernet min livmoder, og slippe for alle de forskellige symtomer, men det gør de jo ikke lige sådan. Jeg ved ikke om du har humørsvingninger, men det er jeg blevet opmærksom på, at jeg har selvom jeg prøver, at dæmpe dem. Tag til din læge og snak med ham, selvom de ikke tager blodprøver mere, eller se efter noget naturmedicin der kan hjælpe!
Log in eller Registrér for at kommentere.