Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller mangler hurtigt svar!

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg skulle have haft min menstruation i mandags og derfor have startet på nok første pakke P-piller. Min menstruation kom ikke (den plejer at komme præcist på dagen) og jeg ventede.
    I går besluttede jeg mig for at tage den første pille på trods af, min menstruation ikke var kommet. (Har kunnet mærke på min krop hele ugen, den var undervejs). Her til aften tog jeg min nr. 2 pille og nogle timer efter begyndte min blødning.
    Kan dette betragtes som min menstruation, der var forsinket? Eller er det pga af P-pillerne?

    Mit endelige spørgsmål er, om jeg er beskyttet om fem dage (har jo taget to piller) fordi jeg tog pillerne FØR min menstruation (har jo haft ægløsning så) og ikke bare midt i cyklus. Eller er jeg først beskyttet, når jeg har taget hele blisterpakken?
  • Indstillinger
    De p piller giver vist mange unge hovedbrud.
    Hvis det havde været mig havde jeg ventet til menstruationen kom før jeg tog den første pille, som der står i vejledningen man skal. Så ville jeg også vide jeg ikke var gravid.


    Havde du tager tabletterne efter vejledningen havde du været beskyttet med det samme. Jeg tror ikke nogen på en debat kan give dig et sikkert svar, det kan aldrig blive andet end et gæt. Men kan man være tilfreds med det, jeg kunne ikke.

    Jeg ville spørge lægen, hvor du måske kan få svar. Der findes jo kvinder hvor menstruationen kan springe over og de kan selvfølgelig også bruge p piller, men om de skal vente et mindre stykke tid for at være sikre på ikke at blive gravide skal jeg lade være usagt.
    Jeg forstår ikke nogen tager den slags piller før de har læst grundigt om hvordan og hvorledes.

    Jeg håber du har læst de nye p piller giver flere blodpropper end de ældre. Det har der været skrevet en del om.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis ikke du er fuldt udvokset kan de risikere at stoppe væksten, advarer en børnelæge om.

    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-piller.htm
  • Indstillinger
    Jeg kan med 100% sikkerhed sige, at jeg ikke er gravid, da jeg ikke haft haft samleje soden min sidste menstruation i maj.

    Desuden, har jeg læst, st der ikke sker noget ved at tage P-pillen før første menstruationsdag - og hvis man gør, så ville man udskyde sin menstruation, hvilket blev mit ønske, da den pludselig var over fem dage forsinket og jeg kunne risikere, den kom i næste uge. Jeg ville nødig risikere at få den i næste uge, da der skal ske en masse vigtige ting. Nu har jeg så fået den alligevel, ellers er det kraftige pletblødninger, hvorfor jeg er i tvivl om blødningen skyldes de to P-piller jrg har taget, eller om det ren faktisk er min menstruation, der er kommet (på trods af de to piller)

    Jeg har udspurgt lægen mht Blodpropper. Jeg har fået 2. Generations piller med de laveste hormoner i. Hun sagde at det var 3 og 4 generation, der gav risiko for blodpropper. Desuden er jeg 20 år, så der er intet, der bliver stoppet i sin udvikling.
  • Indstillinger
    Tror der er gået en anelse ged i den. Man skal altid starte en ny P pille periode på første blødningsdag. Jeg tror det er din mentruation der er kommet. Forstår ikke hvorfor du vælger at tag to P piller samtidigt det stopper hverken menstruationen eller gør din cyklus mere sikker. Du skal minimum vente 7 dage før du kan vide dig sikker på du er fuldt sikret for at de virker som de skal. Synes du skal tag den P pille pakke fuldt ud, du skal ikke stoppe midt i det hele eller forskyde din næste periode :)
  • Indstillinger
    Hejsa, har lige et problem, hvis jeg begynder med at bruge mine p-piller fra idag af selvom jeg IkKE har menstruation ville det først "beskytte" med at blive gravid om 14 dage? Altså det ville ik gøre noget end at det tager lidt længere tid mod beskyttelse?
Log in eller Registrér for at kommentere.