Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvad er der galt??

Redigeret 12 august, 2010, 05:52 i Åben debat om abort
Jeg fik onsdag d.4.8 2010 om morgenen rigtig ondt i maven og diarre sad på toilettet hele dagen, jeg har normalt menstruation i 7 dage men have den onsdag blødt i 14 dage uden stop, da jeg har kobber spiral bløder jeg lidt kraftigt..
Torsdag d 5.8 vågner jeg med mange smerter i underlivet og ligger mest og hyler da jeg ikke ved hvad pokker jeg ellers skal, ringer til lægen får en tid samme dag.
Hos lægen får jeg besked på at jeg er gravid og at jeg skal videre på hospitalet da jeg jo har spiral og måske er blevet gravid uden for livmoderen..
En scanning viste at graviditeten sad i livmoderen og lige over spiralen.. jeg fik aldrig styr på var langt henne jeg var da lægen ikke var dansk og svær at forstå..
Da denne graviditet ikke var planlagt og jeg selv syntes jeg har gjort mit for at beskytte mig valgte jeg at få en abort, medicinsk..
Lægen som scannede mig fjernede spiralen og jeg fik piller med hjem 1 tablet mifegyne som jeg tog samme dag torsdag. og 4 tabeletter cytotec så jeg lagde op i skeden lørdag morgen..
jeg blødte kun en lille smule og har på intet tidspunkt set eller følt tegn på at noget skulle være kommet ud, og ingen klumper i blodet.. jeg ringede så til hospitalet Mandag d 9.8 og sagde at jeg endnu ikke havde set nogen tegn på at jeg skulle have aborteret og følte mig meget oppustet og havde det skidt med lidt feber 37,7. Jeg kom ind til ny scanning samme dag og her viste sig på skærmen en tom livmoder??
så alt skulle være fint..
siden den mandag er feberen væk og jeg bløder ikke, men jeg har smerter i underlivet og lænden, det stikker i underlivet når jeg rejser eller sætter mig jeg er meget oppustet i underlivet og har ondt i maven får koldsved ved toilet besøg det veksler mellen tynd og hård mave.. mine bryster er blevet større og det spænder lidt.. så mit spørgsmål lyder.. livmoderen er jo tom på billede. Hvorfor har jeg så meget ubehag når alt skulle være i orden..? er det kun mig der undre mig over at jeg har en tom livmoder når jeg ingen symptomer har haft på at den medicinske abort har virket..? og hvorfor alt den ubehag??
Jeg er ret forvirret og har ikke lyst til at kontakte egen læge hvis det kan undgås, så håber på svar.

Jeg er ikke pylret og er afklaret med hensyn til at jeg skulle have abort så hvad pokker er der sket? og er der andre der ingen tegn har haft på at graviditeten er afsluttet efter medicinsk abort?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår ikke, at du ikke vil kontakte din læge. Ærligt talt; et eller andet er der jo galt.
    Hvis du virkelig ikke vil det, så kontakt afdelingen hvor du blev undersøgt og bed om et møde eller en samtale med en læge; og gå ikke derfra/afslut ikke samtalen før du har fået svar på hvad der forårsager det du oplever.
Log in eller Registrér for at kommentere.