Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Gravid?

Redigeret 11 august, 2010, 14:44 i PMS og menstruation
jeg står lidt med en kæmpe bekymring, som virkelig tynger mit hoved fortiden.
min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex her for et par uger siden, eller dvs. han trak sig ud længe inden kan kom, men der kan jo stadig være en risiko, med presperm og sådan. jeg skulle have haft min menstruation for 10 dage siden, men min mens var først lige så stille begyndt at blive regelmæssig, da 'uheldet' var ude. Jeg har taget en graviditetstest, 4 dage efter afventet menstruation ( hvis altså den er regelmæssig), og den var negativ.
Nu kan jeg bare ikke finde ud af, hvorvidt denne test var gyldig, når nu jeg ikke er sikker på om min menstruation er regelmæssig eller ej, for hvis ikke den er det, så skal jeg jo vente længere med at tage en test.
Men er der evt. nogle, som kan fortælle mig om risikoen for at blive gravid er så stor som nogle siger, når at fyren trækker sig ud inden han kommer?

Altså; hvor bange skal jeg være?
I må undskylde den lange søforklaring, men jeg ville lige sætte jer helt ind i situationen før i giver nogle gode råd.

- Maria

Kommentarer

• Hejsa.

Man kan jo, som du selv er inde på, aldrig vide sig helt sikker selvom han trak sig ud tidligt og I brugte creme, men hvorfor ikke bare tage et smut til lægen?

Du bekymrer dig tydeligvis meget om det og det er lang tid at vente til næste formodet mens, når man spekulerer. Husk, at ofte, jo mere man spekulerer og bekymrer sig, så kan psyken godt påvirke fysikken. Jeg har selv være i en lignende situation engang, og endte med at gå til lægen. For var OVERBEVIST om at jeg ar blevet gravid og begyndte at bilde mig selv ind at jeg begyndte at få symptomer derefter. Hos lægen tog vi blot en snak, ingen undersøgelse eller noget, og to dage efter blødte jeg. (måske der også er god timing indblandet), men min bekymring stoppede i hvertfald efter lægebesøg.

jeg håber for dig at det hele løser sig.
    :)
  • Mange tak for svaret (:
    Jeg tog også til lægen idag, og vi lavede en test, som viste sig at være negativ. så nu er mine indbildte symptomer også pludselig væk!

Maria
Log in eller Registrér for at kommentere.