Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt fra skulderblade og op i nakke/arme

Redigeret 11 august, 2010, 03:51 i Rygsmerter
Øv øv har bare sådan nogle onde smerter som starter omkring skulderblade oggår op i nakke og når mine arme kommer op i skulder højde gør det mega ondt i dem, har svært ved at sidde eller stå for længe af gangen da det smerter om i ryggen. Jeg er frisør på 16 år og ja det er hårdt at stå med armene oppe hele dagen lang når man har ondt, er total frustreret. Har været sygemeldt i 5 uger og ingen tegn på bedring. Går ved kiroprakter og han ved ikke rigtig hvad han skal stille op da han ikke kan mærke nogle speciel låsninger den vej fra. Nogle der har samme symtomer eller har haft??

Den Fortvivlede

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad siger lægen? Og har du konsulteret en fysioterapeut og evt. en ergoterapeut? En kiropraktor er god - men ikke altid det rigtige valg.
  • Indstillinger
    Hej Tullemor
    Taget udgangspunkt i at du har været frisør i 16 år + 4 år under uddannelse syntes jeg det ville være relevant at ta' kontakt til din læge og bede vedkommende lave en udredning, her tænker jeg på en røngten med henblik på at få afsløret om der er slidgigt eller afkalkning af knogler ( ingen ved jo hvordan kemikalierne påvirker knoglerne) evt. en blodprøve, det kunne jo være der var kommet andet til under vejs i de 16 år.
    Sideløbende kan du kontakte en ergoterapeut i din kommune for at bede vedkommen vurderer dit arbejde, med henblik på at kunne få nogle hjælpemidler, her tænker jeg en anden type stol, eller vejlede dig om en anden indretning eller andet
    Det hjælper selvfølgelig ikke her og nu men det ville kunne hjælpe dig på sigt.
    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Hej med jer

    Tak for svarende. Var hos min kiroprakter igår og var så rassende da jeg kom hjem. Han sagde " ja jeg kan ikke mærke nogle specielle låsninger i din ryg, så måske du skulle melde dig ind i et motionscenter for hvis jeg sender dig til fys laver han nogle øvelser du skal lave hjemme og det får du ikke gjort og ja motionscenter det ved jeg egentlig heller ikke om du kommer i" så tænkte egentlig meget over meldingen da jeg kørte hjem og så steg varmegraderne for så kunne jeg da ikke lad være med at tænke om han mente jeg havde et psykisk problem, og det har jeg bestemt ikke mit liv køre på skinner selvfølgelig lige bortset fra at jeg har de trælse smerter som bare ikke forsvinder og det er selvfølgelig frustrerende. Så på fredag skal jeg ind til ham igen og så vil jeg have en forklaring på hvad han mente med det, det kan jo selvfølgelig også bare være mig der fare op men det blev bare sagt så nedladende. Har haft ringet til min læge hun har selvfølgelig ferie og kan først få tid den 31.8 men der vil jeg da få hende til at lave en udredning det har jeg slet ikke tænkt for hun har jo egentlig bare sendt mig videre, har spurgt kiroprakteren om han ikke tror det er bedre for mig at komme ind til fys uden at få et svar men synes selv jeg er i en forkert behandling. Nå det var så lidt vrede m.m fra mig, men trænkte lige til lidt luft
  • Indstillinger
    Hej Tullemor

    Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte frisørernes faglige organisationer. Der må jo være samlet erfaringer om den slags arbejdsskader.

    Jeg kender en, der har været frisør. Foruden kemikalierne nævner hun netop den mest almindelige arbejdsstilling – med armene løftet - som årsag til mange skader.

    Du skal selvfølgelig undersøges grundigt af en læge. Dog har lægen jo normalt ikke specifikke erfaringer med frisører. Men den slags må findes samlet et sted.

    Her er, hvad jeg kunne finde:

    http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/upl ... 190307.pdf

    http://www.bar-service.dk/Files/Billede ... k_2006.pdf

    Det lyder ikke, som om den kiropraktor, som du har kontakt med, ved noget om frisørarbejde, eller om, hvad der kan hjælpe på netop frisørers arbejdsskader.

    Jeg håber, at du finder ud af noget. Men hvad du end gør, så vil jeg sige, at helbredet er vigtigt. Ingen kan være tjent med at leve et liv i et smertehelvede.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hvis det var mig, ville jeg ikke bruge flere penge på den kiropraktor! Det er helt frivilligt om du bruger en kiropraktor eller ej, og vedkommende her hjælper dig jo ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.