Træthed kronisk?
Hej
Jeg er en pige på 20 år, jeg fik for to år tilbage konstateret struma og for lavt stofskifte og har lige siden fået medicin, eltroxin.
mit problem er bare at jeg konstant er træt, og det rigtig meget!
Jeg har dagligt kun lidt overskud til fritidsinteresser, da arbejdet er ret fysisk krævende.
i perioder kan jeg endda blive så træt at jeg knap kan hænge sammen og må gå i seng kl 20. og dette kan da ikke være rigtigt når jeg er så ung?
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og om det da skal være rigtigt at jeg skal have det sådan resten af livet.
Er der andre i same siuation, og hvad har i gjort? og kan det blive bedre?
Hilsen den fortvivlede
Jeg er en pige på 20 år, jeg fik for to år tilbage konstateret struma og for lavt stofskifte og har lige siden fået medicin, eltroxin.
mit problem er bare at jeg konstant er træt, og det rigtig meget!
Jeg har dagligt kun lidt overskud til fritidsinteresser, da arbejdet er ret fysisk krævende.
i perioder kan jeg endda blive så træt at jeg knap kan hænge sammen og må gå i seng kl 20. og dette kan da ikke være rigtigt når jeg er så ung?
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, og om det da skal være rigtigt at jeg skal have det sådan resten af livet.
Er der andre i same siuation, og hvad har i gjort? og kan det blive bedre?
Hilsen den fortvivlede
Kommentarer
Har du fået målt og du mangler B12 og evt d-vitamin??
Jeg har også lavt stofskifte og havde det præcis som dig, var træt hele tiden og følte aldrig at jeg var frisk..
jeg var hos en læge på hamlet som fandt ud af at jeg manglede B12, jeg får det som en sprøjte hver 3 måned men skal måske have det hver 2 måned og det er helt fantastisk, nu er jeg frisk og har overskud igen..
Hilsen Sille
Jeg har fået målt begge dele mener jeg, er lidt i tvivl om B12ét.
men jeg skal ha taget nogle nye blodprøver her på torsdag, så må jeg lige prøve at spørge.
Tak for dit svar
Men hold fast i at du vil have det tjekket, for det er kun sig selv der ved hvordan du har det og det er ikke rigtigt at være træt som en på 80 når man ikke er ældre..
Held og lykke.. håber snart du får noget mere ernergi..
HIlsen Sille
MVH J...
Startede din træthed med det samme da du begyndte på eltroxin eller kom det senere? Eltroxin blev jo desværre lavet om , så du kan godt have fået de gamle fra starten.
Det kan også som tidligere nævnt være B12 vitaminmangel, så bliver man også meget træt og ens negle går i stykker. Jeg får også en sprøjte hver tredie måned.
Jeg håber du snart finder en løsning og får det godt igen.
HILSEN FRA INGE LISE
Det er slet ikke stofskiftet der er "skurken" - det er candida og syre-base balancen....
Psykiske eller følelsesmæssige ubalancer har rigtigt meget at sige på bl.a. stofskiftet.
Hilsen Helene
Har aldrig haft problemer med stofskiftet som sådan - "kun" haft struma og tager forbyggende medicin for at undgå recidiv.
Jeg kan sagtens følge dig i det med syre-base balancen og Candida.
Sukker, alkohol, hvedemel m.v. er energislugere og påvirker kroppens funktioner negativt. Dem undgår man jo, hvis man er på Candida-kur og vel også, hvis man lever i overensstemmelse med syre-base balancen. Der er ingen tvivl om, at sunde kostvaner har stor betydning for alting.
Men der kan som sagt være mange 'skurke' og det er givetvis individuelt, hvilken der er den værste. Jeg har haft omlagt min kost og jeg har prøvet candidakuren og havde det godt med den. Men det hævede ikke mit stofskifte og løste ikke mine øvrige problemer.
Hilsen Helene
Tja, ved mig lader det til at det er omvendt. Jeg troede det var stofskiftet - værdierne er dog ok - så årsagen til trætheden måtte findes et andet sted.
Det lader til at vi har fundet løsningen til min træthed og det er simpelthen syrebase balancen(og candida). Syre base balancen bliver jo så også involveret ved stress osv. Men det nytter ihvertfald ikke at sætte mig op i dosis - det har vi forsøgt - det gav bare skæve tal i blodprøverne.
Så grunden til jeg skrev mit indlæg var sådan set bare for at fortælle at det ikke altid er stofskiftemedicinen der måske er skyld i træthed - nada else...