Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Betændelse i finger

Jeg har været så uheldig at få en slem betændelse efter fjernelse af neglerod. Fingeren hævede for vildt, dunkede, væske/betændelsesfyldt og rød. Fik pencillin på recept over tlf af lægevagten. Nu det 2. dag at jeg er på pillerne og jeg får slem mavepine (tror jeg) lige efter jeg tager dem. Det mærkes i midten, ovenover maven og liiiige under ribbens området... Mon det er normalt?

Min finger er stadig hævet. Nu er den så øm at smerten er som en forstuvet finger :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan få meget ondt i maven af medicin bl.a. noget penicillin. Jeg opdagede, hvis jeg spiste et lille stykke brød lige efter fik jeg ikke ondt.
    Jeg spiste også A 38 for ikke at få "slået maven i stykker."

    Men det burde virke næsten med det samme, så det kan være du skal have en anden slags penicillin.
    Min søn har lige haft betændelse i sit ben. Det svulmede meget op, men penicillinen havde allerede hjupet næste morgen.
  • Indstillinger
    Hej, jeg har lige haft samme betændelse som ud beskriver. smerten er væk og jeg er ikke på pencillin mere. Men min neglerod faldt af/gik i stykker og jeg kan se ned til der hvor min negl gror fra. Er der nogen af jer der ved om den gror ud igen? Og hvor lang tid det ville tage?
  • Indstillinger
    Salt123: Hvis din negl er faldet af, kommer den ud igen. Langtsomt stille og roligt. Jeg har før ødelagt en negl, var hos skadestuen og fik stukket et hul i neglen, for ellers ville der komme betændelse i den (det blødte under neglen), sagde lægen. Så senere faldt den af, hvor der så senere dukkede groede en ny negl ud. ;)
  • Indstillinger
    Hej

    Et godt råd til dig er, at komme din finger i brun sæbe vand i 10 minutter
    et par gange om dagen. Tro mig, det hjælper.

    hilsen
    Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.