Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sex med kondom

Redigeret 2 oktober, 2010, 15:10 i Mandlige sexproblemer
Hej jeg er en dreng på 16 år.
Indtil nu har jeg været sammen med mange piger, inklusiv min tidligere kæreste som jeg ofte var sammen med.
Indtil nu har jeg dog kun været sammen med piger uden kondom.
Problemet er at jeg er bange for at tabe kondomet under samleje, eftersom når jeg onanere med kondom ryger det længere og længere op, det ryger aldrig helt af, men det ser ekstremt dumt ud når det hænger det og flabber. Er det at en skede er vådere at det bliver siddende?
Min penis er normal størrelse (ca 15 cm) og ret tyk.
Så når en pige spørger om jeg vil være sammen med kondom kryber jeg altid udenom fordi jeg inderst inde er lidt bange for at kondomet ryger af.
Vil også spørge om hvordan det kan være at et kondom er omkring 18-19 cm når det "normale" er omkring 15-16? - Syntes nemlig det ville være lidt pinligt at købe "small" :)
På forhånd tak
Jonas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Du skal bare købe helt og aldeles normale kondomer.
    Hvis du køber kondomer der er for store, er det klart, at der er større risiko for at de ryger af - fuldstændig ligesom dine bukser.
    Jeg tror desuden, at der ér forskel på om du sidder og hiver i det eller om du boller. Selv hvis kondomet skulle glide lidt af under samleje, så vil du formentlig kunne mærke det (eller I vil kunne se det) og så kan du lige tage et andet på. Hvis det du frygter skulle ske, og kondomet falder af, så er det ikke særlig svært at fange det igen. Du skal bare lige have et par fingre op i hende og snuppe det.

    Det er overhovedet ikke ok at krybe udenom at bruge kondom når du er sammen med en pige. Ikke nok med at I risikerer at smitte hinanden med kønssygdomme; hun kan også blive gravid (også selvom du måske ikke får udløsning i hende). Og begge dele er i allerhøjeste grad lige så meget dit ansvar som hendes.

    Køb kondomer i den rigtige størrelse; og så må du simpelthen holde op med at være uansvarlig når du har sex!

    Desuden lyder det som om, at du skulle tage at komme til lægen og blive testet for kønssygdomme! Man kan nemlig godt have en kønssygdom uden at have symptomer.
  • Indstillinger
    Først og fremmest så mente jeg at jeg krøb uden om sex hvis hun ikke var på p-piller, ikke at jeg krøb uden om at bruge kondom.
    Er forresten blevet checket ved lægen allerede, netop så jeg kunne have sex med min kæreste uden kondom
    Og jeg har kun været sammen med faste kærester uden kondom.
    Men problemet var nærmest det, at jeg syntes det ville være lidt pinligt hvis kondomet røg af.
    Læste også lige for nylig at man skulle holde om kondomet hver gang man trækker sig ud?
    Men for at citere mig selv ”hvordan det kan være at et kondom er omkring 18-19 cm når det "normale" er omkring 15-16? - Syntes nemlig det ville være lidt pinligt at købe "small" :)
  • Indstillinger
    Okay :)
    Undskyld at jeg misforstod dig!
    Jeg kan ikke svare på det med kondomers længde... Det har jeg aldrig tænkt over. Det gør ikke noget, at det ikke bliver rullet helt ud - bare det sidder tæt på pikhovedet, der ikke er luft i, og at det sidder tæt hele vejen ned til roden.
    Det er rigtigt, at man skal holde på kondomet når man trækker pikken ud. Men det skal ikke forstås sådan, at man skal holde fast i det ved hver... hvad skal vi kalde det... bollebevægelse...?
    Det drejer sig om, at man skal holde fast om kondomet og pikken når fyren har fået udløsning, og hvis pikken mister noget af erektionen uden udløsning, fordi kondomet kan glide af når pikken bliver slappere.
  • Indstillinger
    Det gør intet, jeg kan kun takke dig for at hjælpe unge herinde, mit problem var ikke noget stort. Men mener også det var dig der opfordrede mig til at gå til lægen da jeg var usikker på om jeg havde en sexsygdom i første opgang. Og det kan jeg ikke takke dig nok for, der er intet værre end at gå rundt og være uvidende, i sidste ende går det jo kun ud over en selv på alle aspekter.
    Igen, tak fordi du hjælper.

    - Det sidder stramt, så der burde ikke være noget problem.
    Det var også sådan jeg havde forstået det først, men var alligevel lidt i tvivl, man ved jo aldrig.
  • Indstillinger
    jeg er en dreng på 14 år. Jeg er helt vild med at onanere. Jeg gør 1 gang om dagen. nu vil jeg godt prøve noget nyt, jeg vil prøve at onanere med kondom jeg syntes det er super pinligt at gå op og købe. hvordan kan man få fat i nogle.
    Mvh dreng på 14
  • Indstillinger
    Det er ikke pinligt. Gå du bare ned på apoteket :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.