Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i ankler og knæ efter fodbold

Redigeret 8 august, 2010, 07:44 i Sportsskader
Hej jeg har været ude og spille fodbold med nogle kammerater et par gange i sidste uge, og det er gået fint, indtil sidste gang vi var ude og spille, hvor jeg havde så ondt i mine ben at jeg næsten ikke kunne løbe, jeg kunne kun lige lunte, efter at mine ben var belvet nogenlunde varme efter ca, 20 min.

Det skal siges at jeg selt ikke er vant til at løbe til daglig, så ved ikke om det bare er fordi at jeg har over anstrengt mine ben ? nogen der kan sige mig hvor hvad det kan være, og om hvor lang tid jeg skal regne med at der går før jeg kan løbe igen, og om der evt, er noget jeg kan gøre for at jeg hurtiger kan komme til at løbe igen ?

Mvh. Antonio

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg spillede fodbold i 6 år. og havde jævntlig skader i knæ og ankler, jeg fik først besked på at mine knæ og ankler simpelthen ikke kunne klare denne sport, og jeg blev nød til at stoppe så jeg ikke ricikerede at skulle have nyt knæ i ung alder, meen...

    jeg arbejder i butik, og mine knæ og ankler driller mig stadig, de gør virkelig ondt bare af at gå de lange dage på jobbet...
    Jeg gik til læge igen og fik afvide af ham(har fået ny imellemtiden) at det simpelthen er mine knæskaller der ikke er vokset ordentlig sammen, og skal slides til.. dette kan ske indenfor de næste 5-20 år !! Så jeg måtte væbne mig med tålmodighed.. Og så sørge for ar varme rigtig godt op inden jeg skal lave noget mere aktivt...
    Det skal siges at jeg er stoppet til fodbold :)

    Ved godt det ikke var svar og ikke var det samme, men håber det kan hjælpe dig lidt.
  • Indstillinger
    taak for svaret;)

    Jeg har også gået til fodboldt før, men der har aldrig været problemer før. var ude og gå en tur i går på en kilomenter og det var lige som om at halvvejs blev mine ben varme så de føltes normal, men jeg kunne stadig ikke rigtig løbe uden at det gjorde ondt ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.