Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

1.64 høj, 41.5 kg, 15 år, pige og taber mig ubegrundet!

Jeg er en pige på femten år, der uden grund inden for den seneste måned har tabt mig fem kilo, og det stopper ikke! Jeg taber mig efterhånden 100-150 gram om dagen, på trods af at jeg spiser som jeg hele tiden har gjort. Jeg spiser ganske normalt og lever en til dels sund livsstil med en gang junkfood nu og da. Men lige pludselig er jeg bare begyndt at tabe mig! Jeg starter på gymnasiet i næste uge, men jeg føler mig hverken stresset eller ængstelig over at skulle møde nye mennesker, og jeg er ikke spor bekymret om, om jeg kan klare det, så det kan ikke være det. Jeg har ikke de store problemer i dagligdagen, så jeg er ret sikker på, det ikke er er noget psykisk. Jeg overvejer at gå til lægen med dette, men inden da ville jeg lige høre, om der er nogle, der kender til dette eller har oplevet noget lignende?
Jeg er ret bekymret, for jeg kan efterhånden ikke passe mine bukser, og jeg bruger den mindste størrelse. Mine veninder spørger mig hele tiden, om jeg ikke har tabt mig, og lige så siger min kæreste hele tiden til mig, at det er tydeligt, jeg er gået ned i vægt.

HJÆLP!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først og fremmest: Det er virkelig godt, at du er så opmærksom på det og ved at der er noget i vejen.
    Der kan være rigtig mange forskellige grunde til at man taber sig; både fysiske og psykiske, så få hellere en snak med lægen!
    Du vejer alt, alt for lidt.
  • Indstillinger
    Ja, jeg er også klar over, at det er usundt, og det er på ingen måder, noget jeg selv vil! Man kan meget tydeligt se mine knogler, og det er ikke specielt flot!! Jeg frygter, det er noget alvorligt, da jeg på ingen måder har lagt min kost om :(
  • Indstillinger
    Lad nu vær' at tage sorgerne på forskud :)
    Og tag lige en snak med din forældre om din nervøsitet!
  • Indstillinger
    Har selvfølgelig for længst talt med mine forældre om det, så der er ikke noget dér :) Ville bare vide, om andre kendte til det..
Log in eller Registrér for at kommentere.