Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pris på immunterapi/allergivaccination som allergiker?

Redigeret 15 december, 2011, 10:08 i Allergi
Er der nogen, som kender prisen på immunterapi/allergivaccination mod husdyrsallergi som hund og kat?

Får man evt. tilskud, hvis man har påvist allergi overfor disse ved en såkaldt priktest?

Mvh.
jakob.

Ekstra sp.mål: Hvis man ikke mener, Alnok er "nok" mod ens allergisymptomer, kan man da få noget stærkere, måske lægeordineret receptpligtig allergimedicin?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg skal selv til at i behandling med immuneterapi mod allergi (mod støv, birk og græs), og hun sagde, at de helst ikke vaccinerer mod husdyrallergi, da det er gener, som man kan undgå modsat pollen, fødevarer og støv.

    Jeg kan ikke helt huske prisen, men det er et godt stykke over 2000 - men man får tilskud gennem CTR som andet receptpligtig medicin.

    Hvis alnok ikke længere virker, vil jeg råde dig til at gå til egen læge og få en snak med ham/hende og medicinskifte.
    Men hvad jeg har hørt, fra venner og familie som er allergikere, og hvad jeg har prøvet på egen krop, så er Benadryl tabletter da noget bedre mod allergi en anden Alnok (men det kan vel være forskelligt fra person til person)
Log in eller Registrér for at kommentere.