Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hægende øjenlåg

Redigeret 6 august, 2010, 12:39 i Åben debat om øjne
jeg fik for et år siden opereret mine øjenlåg fordi de var for tunge. dengang fandt man ikke en årsag til hvorfor de var blevet hængende. jeg fik det da jeg var omkring 13 år gammel. men nu efter et år er de igen blevet hængende og det er virkelig irriterende. jeg føler mig træt, har hovedpine, indre uro og kan ikke koncentrer mig i skolen. jeg har været til lægen, rigshospitalet, besøgt neurolog, fået taget en muskelbiopsi, men intet. hvad kan det så være at mine øjnelåg er blevet hængede, det ikke ret meget, men det irriterer mig utrolig meget. kan sagtens få fortaget endnu en operation, men tror ikke det kommer til at løse min problem, fordi det vender tilbage igen senere i livet. mine øjne falder også tit i vand, bliver helt røde og selve min øjenlåge bliver hævede.

nogen der muligvis ved noget, eller har haft erfaring med hængende øjenlåg som tennager???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Du skriver, at du har været hos lægen osv... Jeg håber du også har været hos en øjenlæge..? Det lyder som noget øjenbetændelse, du har. Det kan også være allergisk øjenbetændelse, og her får man ikke samme øjenmedicin som til øjenbetændelse (såsom øjenlågsbetændelse).
    Vedr. hængende øjenlåg, så har jeg selv haft det på mit venstre øje sådan set i hele mit liv. Det har noget med grå stær, jeg havde som medfødt, tror jeg det er, men er ikke sikker. Jeg har fået den erfaring, at jeg for nylig er startet hos akupunktur hos en kineser, hvor hun har prøvet at få øjenlåget til at komme mere op. Det har noget med musklerne omkring øjet at gøre...
    Jeg har også døjet med røde øjne og øjenbetændelse og senere allergisk øjenbetændelse som efterfølgende - er under behandling for disse ting også hos akupunktur, da jeg er ret træt af at have det nu i flere måneder.... Jeg tager øjenmedicin til allergisk øjenbetændelse som også hjælper til røde øjne.

    Jeg har prøvet mindst 2-3 forskellige typer til øjenbetændelse før jeg gik til en anden øjenlæge, hvor jeg så fik den rigtige øjenmedicin, som så er til allergisk øjenbetændelse. Men det har taget meget lang tid.. og jeg har valgt at gå til akupunktur for 1. gang i mit liv.

    Så akupunktur er en mulighed til både røde øjne samt hængende øjenlåg....
  • Indstillinger
    dejligt at høre, jeg ikke er den eneste som har døjet med øjneproblemer, især hængende øjenlåg. det du siger med akupunktur, som kan hjælpe med musklen omkring øjenlåget. kan du fordybe det. har det hjulpet dig??. sætter pris på hvis du kan gå dybere ind i det??
  • Indstillinger
    Redigeret 6 august, 2010, 12:38
    Hej

    Jeg har ingen linse i det øje (den blev fjernet ved operation grundet grå stær - det øjenlåg som hænger). Når der ligesom er lys, så lukker øjelåget ligesom selv automatisk mere ned. Det hængende øjenlåg er blevet mere hængende med årene. Jeg er nu i 30èrne og har haft det hele livet (siger min mor). Jeg har lidt svært selv at vurdere, om det er blevet bedre, men det tror jeg, dog kun lidt. Jeg kan godt mærke lidt, at øjenlåget ikke virker så hængende (tungt), når der er meget lys. Jeg vil spørge en veninde i morgen, om hun ligesom kan lægge mærke til, om det hængende øjenlåg er blevet bedre. Kineseren trykker roligt op f.eks. lidt på musklerne lige over øjet tre forskellige steder. Hun sagde, jeg også selv kan gøre det. Det er som om, det kan få "vækket" øjenlåget en lille smule op. Prøv det..

    Akupunktur til øjenbetændelsen har i hvert fald virket, det går fremad nu. Det er jeg så glad for.... Har ikke ret meget røde øjne længere, og hornhinden generer ikke mere som før...

    Jeg ved ikke, om det er noget, som hjælper dig.. Jeg kunne nu godt anbefale dig, at hvis du kun har gået til en øjenlæge, så prøv en ny. De kan godt undersøge det forskelligt.

    Bliver du generet af lys, hvor der kommer megen væske ud af øjet, så synes jeg du bør undersøges hos øjenlægen for hvor meget tryk, der er i øjet..... For højt tryk i øjet kan være tegn på grøn stær, hvilket jeg desværre også har i det øje.
  • Indstillinger
    mine øjne gøre nemlig også automatisk ondt når jeg nærmere meget lys. tager næsten slet ikke mere på diskotek, da mine øjne gøre ekstremt ondt der. kan ikke holde øjenlågene oppe. som du selv siger, automatisk falder de ned. mange dage har jeg det som om selve øjet er tungt og ikke kun selve øjetlåget.
  • Indstillinger
    Det lyder ikke rart... :-( Få det hellere undersøgt hos en øjenlæge....
Log in eller Registrér for at kommentere.