Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mens. smerter

Redigeret 6 august, 2010, 02:31 i PMS og menstruation
Hej alle :)

Nu har jeg siden jeg var 11 (dvs i 9 år) døjet med slemme menstruationssmerter. Da jeg var 15 fik jeg så p-piller, bl.a. for at se om det kunne hjælpe lidt, det gjorde det også en smule, men holdt dog op med dem igen da jeg var 18, af andre årsager. Og siden da er smerterne bare kommet stærkt igen..
i dagene op til min mens. har jeg mange smerter i underlivet, og somme tider helt op i selve maven, og de første 3-4dage under blødningen gør det så ondt at jeg somme tider må sygemelde mig.
Samtidig kan jeg ikke rigtig komme på toilettet når jeg har mens., for når jeg presser, føles det som om hele mit underliv bliver presset gennem mit bækken. dvs det jo som regel føre til en mild forstoppelse, som igen gør ondt.. (en ond cirkel!!)
det eneste min læge har sagt er at jeg kan tage 2 ipren og 2 panodil hver 4-6 time for at holde mig smertedækket, og så sørge for at holde mig varm, synes dog ikke helt det hjælper.. nogle siger at motion hjælper, synes jeg heller ikke det gør her...

er der nogle der har nogle fif, gode ideer eller gamle husråd?
Then bring it on and help me :D

Mange hilsner Christina

Kommentarer

• Hej :-)

Har du prøvet den alternative verden?? Jeg har et par veninder der har haft stor glæde af akupunktur... og jeg selv har prøvet kranio sakral terapi, som jeg syntes virker rigtig godt for mig! det er anbefalelsesværdigt :-)

Derudover har jeg hørt at det kan hjælpe at spise fiskeolietapletter... det er et skud i tågen, for ved ikke ret meget om det. Men prøv evt. at undersøge noget med kosttilskud el. kostændring.

Håber du finder noget der virker for dig :-)
  • Det må helst ikke koste alverden, da min løn ikke er vildt fed :D
    jeg tager de der fiskeoliepiller (omega 3-6-9 tror jeg de hedder)..
    tror jeg ringer til egen læge imorgen og hører om hun ikke kan give mig råd, og vejledning, men kunne jo godt være der sad nogle herinde som havde råd og ideer...

mht akupunktur, jeg er sygeligt bange for nåle (jeg ved de er små osv) så bare tanken om det, giver mig kuldegysninger (kan ikke engang se nogle i tv få det gjort uden at få det dårligt)
    og det andet du nævner, hvad er det for noget?
  • ja ok... så kan jeg godt se at akupunktur ikke er så godt ;-) Men, kranio sakral er stille og roligt uden nåle... behandleren arbejder med dine nervebaner igennem tryk og massage. Ved faktisk ikke hvad det er de gør... men det virker! Men du kan jo prøve at google det, og få lidt mere info, hvis det har interresse...
Log in eller Registrér for at kommentere.