Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Støttegruppe måske er det dig jeg mangler (?)

Jeg kunne godt tænke mig at oprette en gruppen enden på facebook eller herinde hvor man kunne støtte hinanden og skrive mails sammen eller bare sludder om hva der gør det svært at holde op med at ryge og hvorfor man er holdt op og hva man gør i de situationer hvor det kan være svært med rygetrangen (:! Og det ville være dejligt hvis du kom fra sjælland af, men bestemt intet krav også må du meget gerne være alderen 20 - 30 (:! Men som sagt alle er velkomne (:! Det ville bare være en fordel hvis du er fra sjælland og imellem den alders gruppe (:!

Såh kom frisk (:!

Kommentarer

  • Hej :)

    Jeg er selv stoppet med at ryge d 1/7 2012, og synes helt bestemt at en støttegruppe på facebook er en fin ide.
    Jeg hedder Merethe Olsen, bor i Nordjylland, og er 25 år gammel :)
    Hvis du allerede har opstartet gruppen, må du meget gerne invitere mig, hvis du har lyst. Godt initiativ ;)
    MVH Merethe
  • Hej..
    Jeg er selv stoppet med at ryge den 2/6-12..
    Jeg var til et arrangement i Vandel i Jylland hvor jeg fik et svært astma anfald (har normalt kun astma symptomer i januar og februar) jeg havde siddet i et stort mad telt hvor der var meget røg og da jeg var på vej i seng kunne jeg ikke trække vejret og måtte have ilt i en ambulance på stedet.. Jeg blev kørt på vejle sygehus til yderligere behandling... 3 læger og 2 sygeplejesker skulle der til før jeg stoppede... Det var ikke planlagt, men jeg har aldrig haft det bedre... Jeg blev sendt hjem ved stuegang om morgen med et inhalator...

    Jeg havde ingen tid til at sætte mig ind i hvad jeg gjorde.. har røget siden jeg var 13-14 år.. og er næsten 26 nu...

    Hvorfor er i stoppet??

    Mvh
    Sandy
  • Jeg stoppede hovedsagligt pga. lungesmerter og vejrtrækningsbesvær. Derudover er det også psykisk, da jeg det seneste år har været flov, hver gang jeg har været til et arrangement, og jeg så skulle ud og ryge. Rygere bliver i større grad "gemt væk" i dag, i forhold til tidligere, og jeg havde det ikke så godt med at være gemt væk. Jeg syntes at meget af hyggen forsvandt til sidst.
    Jeg har ikke haft svært ved at stoppe, og det skete meget pludseligt. Jeg føler det derimod som en lettelse at være fri for tanken om at man lige skal huske at ryge, hver og hveranden time, selvom man i grunden er i gang med noget andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.