Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Abort eller ikke abort??

Redigeret 23 august, 2010, 04:01 i Åben debat om abort
Hej.

jeg er en pige på 21 år, som er gravid i 14. uge...

jeg fandt først ud af det i 12. uge da alle mine tests viste negativt. Hvad er totalt uforståeligt. Så jeg gik til lægen og hun sagde at hun kunne mærke at jeg højst var i 8. uge.. det var løgn... jeg kom hurtigt til scanning og en overlæge målte fosteret til at være større end at jeg "Bare" kunne få en kirurgisk abort.

Nu venter jeg så på svar fra et råd der skal bestemme om jeg må få en provokeret abort.. det foregår vist nok sådan at man for stik piller op og for sat en fødsel igang, føder et dødt foster, bliver lagt i narkose og for skrabet resten ud.

Jeg for svar på torsdag.. men efter at have læst om det blir jeg mere og mere i tvivl om jeg psykisk bedre ville kunne klare et barn end den omgang jeg skal igennem for at få det fjernet !

Grunden til jeg vil have en abort er at jeg simpelthen ikke er klar, jeg skal starte på ruc her om snart, og jeg vil også gerne ud og realisere mig selv. jeg bor sammen med min kæreste som også er medvirkende til graviditeten :) og som jeg har været sammen med i et år. Men der var ingen glæde overhovedet da jeg fandt ud af det. og heller ikke hos ham. jeg sys at det er smukt at være gravid men det passer bare overhovedet ikke ind !!!!!!!

hjælp ! nogen der har prøvet det eller ?? Jeg er alt for egoistisk til at have et barn... det passer slet ikke ind ! hjælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Det er en træls situation for dig. Sund at det lille mirakel ikke vækker glæde hos dig og din kæreste.

    Forstår godt at det ikke passer særlig godt at få et barn nu, men hvis man skulle vente til at det var belejligt, blev der ikke født særlig mange børn.

    Hvis du nu tror det bliver rigtigt hårdt at komme igennem en abort, synes jeg du skal gennemføre graviditeten.

    Det er rigtig hårdt at komme igennem en abort, og specielt en sen abort. Det er jo et lille menneske som har alle organer osv, men som bare skal vokse sig stor. Jeg synes du skal se billeder af fostre i den alder.

    Mange kvinder får det ret psykisk dårligt af en abort, der er mange der ikke vil være ved at de har fortrudt aborten. Mange der siger: Bare jeg kunne gøre det om.

    Mærk efter om du psykisk vil kunne klare en abort.

    Der er også en mulighed for bortadoption.

    Håber ikke der er for sent jeg skriver.

    Håber det bedste for dig.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.