Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nyt brusk ?

Redigeret 9 april, 2011, 04:13 i Slidgigt
Hej,

Er der nogle der kender til nyt brusk i knæet, istedet for et nyt knæ ?

Jeg læste om det på "nettet", at man kunne få nyt brusk istedet for en knæoperation, da min veninde har fået at vide, at hun skal have et nyt knæ, og det syntes hun og jeg er meget tidligt (lidt over 40).

Men jeg ville meget gerne høre, om nogle har erfaring med nyt brusk ?

Hilsen Gypige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min læge der har opereret mig i knæet siger at man ikke kan få ny brusk, men man kan få nogle indsprøjtninger Hyalgan, der tjener til at bevare den brusk man har, givet 1 gang ugentligt over 5 uger. Det er dyrt så man kan få/søge om bevilling, gennem læge.
  • Indstillinger
    Nyt brusk lyder kanont og fantastik, men for mit vedkommen må jeg skuffe dig 100%.
    Jeg har lidt af dårligt venstre knæ i ca.15 år med op og en masse nedture, men lad os komme igang først.
    For ca 12 år siden kunne jeg kun bevæge mig med krykker i en 5-6 måneders periode og lægen foreslog til sidst indsprøjtninger med binyrebakhormon hvilken var som at besøge verdens bedste gud.Det virkede på et sekund, men stadig op og nedture 6 måneder efter.
    Personlig er jeg en sej fyr 178 h og veltrænet 85 kg aldrig røget eller drukket spiritus hele livet igennem og med et humør som slår alle stand-up komikere ud.

    Kustigt brusk prøvede jeg i januar 2011, men uden resultat. Herefter stillede jeg sidste krav om et nyt knæ som 67 årig og da jeg forventer at blive 108år kunne jeg nyde den sidste tid med et nyt knæ, operationsdato blev sat til d.4 april 2011 på glostrup.
    Det gik fint, men knæet er meget hævet efter de mange bank det har været igennem. Kun een dag efter kunne jeg lægge min vægt på benet og pillerne har naturligvis hjulpet på smerterne, men gud hvor føler jeg mig dopet af de mange piller. Man kommer hjem efter 2 dage, men efter min mening er det alt for tidligt idet jeg fik en kraftig blødning og måtte på et fremmed hospital i provinsen og skifte forbindingen. Jeg tror stadig at jeg valgte det rigtige. Held og lykke med tænketanken/ Jack
  • Indstillinger
    det er nu 5 dage efter nyt knæ operation og jeg kan spise og drikke 70% af normalen. Det største problem var at jeg ikke kunne tåle så meget morfin og gik selv 1/3 del ned i forbruget. Endelig føler jeg at verden bliver bedre og bedre. Altså kun et hjælper et nyt knæ. Tænk at det skulle tage mig 15 år at komme til den beslutning. Så Jack is Back
Log in eller Registrér for at kommentere.