Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

brystvorter

Redigeret 6 januar, 2011, 06:26 i Åben debat om sex
stiller nogle spørgsmål af nysgerrighed?

Er kvinder generelt mere erogene på brystvorterne end mænd?
Hvis Ja:
Hvor almindeligt er det så at mænd er erogene på brystvorterne?
Og hvor almindeligt er det at en kvinde ikke er det?
Og sidste spørgsmål:
Kan det havde noget med ens hormonbalance om man er erogen på brystvorterne eller ej?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tvivler på, at der findes nogen statistik over det.

    Min formodning er, at det er lige forskelligt fra køn til køn. Nogle kvinder og mænd er meget følsomme der under seksuel ophidselse, andre er ikke...

    Om det har nogen sammenhæng med hormoner tvivler jeg på - jeg tror snarere at det drejer sig om nervebaner...
  • Indstillinger
    Jeg vil tilslutte mig min forgænger.
    Samtidig tror jeg at mange drenge/mænd er ret generte omkring deres
    erogene zoner, især brystvorterne - det er lidt en pigeting - mener de.
    Og det er jo lidt øv, jo mere man kender og acceptere sine erogene zoner
    jo bedre bliver sexlivet.

    Desværre går der tit år, inden mænd finder ud af at de har andre erogene zoner, end lige sjoveren, og det kommer ved en tilfældighed som oftest ved en mere erfaren partner.
    Jeg kender da tilfælder hvor en mand førtst i 30'erne finder ud af at brystvorter og anus kan være ganske stimulerende områder.

    Det gælder om at gå på opdagelse på sin egen krop
  • Indstillinger
    Tja det svært at svare på..
    jeg er selv kvinde på 20, og mine brystvorter er overhovedet ikke følsomme, ærlig talt kan man røre dem og slikke på dem uden jeg egentligt kan mærke det..
    min kæreste på 26 har det lige omvendt, hans er meget meget følsomme og han kan slet ikke have at man rører for meget ved dem, fordi de er så følsomme.. så tror det varriere enormt meget fra kvinde til kvinde og fra mand til mand...

    vil dog give den tidligere skriver ret i at det måske kan være noget med nervebanerne..
    men det jo bare et gæt :)
  • Indstillinger
    Ja, det var nøjagtig det samme der gjore sig gældende i mit forhold: min x-kærste var heller ikke erogen på hendes brystvorterne, imens jeg selv er meget følsom på brystvorterne. Jeg mener bare ikke at man kan undgå at opdage det hvis man har det.

    Ja måske har det nok bare noget med nervebanerne.
    Men er en lille smule i tvivl, for der er jo også nogle der siger at længdeforholdene på ens fingre har noget at gøre med ens hormonbalance, og hvad jeg kan se så skulle mine hænder være atypiske...
  • Indstillinger
    Mine brystvorter er en ren hotline ned mellem benene. De vil hives, nives og æltes. Det samme gælder min kærestes.

    Det ER meget forskelligt fra person til person uanset køn
Log in eller Registrér for at kommentere.