Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

vejrtrækningsproblemer under nattesøvn.

Redigeret 3 august, 2010, 05:06 i Hjerteproblemer
Hej allesammen.

Er egentlig lidt i tvivl om hvor dette indlæg hører til, men jeg forsøger mig her. Jeg skal prøve at fatte mig i korthed :O)

Jeg har igennem længere tid haft problemer med at sove ordentligt om natten. Egentlig falder jeg hurtigt i søvn, men efter cirka en halv times søvn vågner jeg med hjertebanken og hiver efter vejret. Jeg føler at jeg et øjeblik er holdt op med at trække vejret. Det er svært at mærke hvor det kommer fra. Fra stoppet næse? Eller en trykken i bryst eller mave! Problemet gentager sig måske en enkelt gang eller to hvorefter jeg falder i søvn og ikke oplever flere "anfald" resten af natten. Det er dog meget generende da det gør mig rigtig nervøs.

Jeg har nu været ved min egen læge og talt om forskellige årsager. Vi var blandt andet omkring at jeg lider af rigtig mange muskelspændinger i hele nakken, ryggen og brystet og dette kunne påvirke åndedrættet i hvile. Vi talte ligeledes om søvnapnø hvilket hurtigt blev afslået da jeg ikke snorker. Vi kom frem til at jeg skulle se tiden an og måske senere blive testet for allergi og astma. Så egentlig er jeg ikke blevet meget klogere. Derfor håber jeg sådan at nogen måske kender til problemet. Det kunne berolige mig rigtig meget, og måske bringe mig nærmere en forklaring!

Generelt er mit helbred godt og jeg mærker ikke vejrtrækningsproblemerne om dagen.. Det kan dog nævnes at jeg mærker en smule besværet vejrtrækning når jeg ligger ned. Især helt fladt. Det kunne lidt understøtte at det er mine muskler der snører sig sammen...

Jeg har for år tilbage lidt af angst. Tænker også at det kan have en indvirkning men dette føles meget mere fysisk. Som noget der blokerer mit åndedræt et sted.

Håber nogen kan finde hoved og hale i alt dette! Og at nogen måske kender lidt til at døje med åndedrættet om natten!

Med venlig hilsen Charlotte, en bekymret sjæl

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.