Hjem Familieliv Små børn

Ægløsning?

Redigeret 22 februar, 2015, 15:08 i Små børn
Jeg stoppede med mine p-piller for 2 måneder siden, og har nu ondt i højre og venstre side i lysken, kan det være ægløsning?!

Kommentarer

  • Æggelederne sidder ikke i lysken, men i underlivet; over kønsbehåringen ud mod siden.
  • Okay det var også det jeg mente .. det er lidt i højre og meget bi venstre side ..
  • Jamen så er det da formodentlig ægløsning. Det passer jo meget godt med at du er stoppet på p-piller.
    Jeg stoppede selv for 3-4 måneder siden, og jeg blev overrasket over hvor meget jeg faktisk kan mærke ægløsningen :-)
  • Okay, har haft ondt i halvanden - to dage,og nu gør det ik ondt mere .. ved du om det så er nu man er mest frugtbar?? :)
  • På forsiden her på ND er der et link, "Beregn din ægløsning" - der kan du læse mere om det.
  • Ja har godt læst lidt, men føler stadig at jeg skal gætte mig lidt frem til det ..
  • Jeg spekulerer lidt på, hvorfor det er så vigtigt for dig at vide? Nogle kvinder kan tydeligt mærke deres ægløsning, nogle kan ikke, nogle kan mærke det en gang i mellem, og - som du vel har læst - så er det en yderst usikker præventionsmetode.

    Det er kun to måneder siden, du stoppede med p-piler så det kan ikke handle om, at du har problemer med barnløshed og derfor skal finde de bedst egnede tidspunkter for mulig graviditet. Og - i øvrigt er det stadig ikke sikkert, man bliver gravid selv om man har mærket sin ægløsning, for det sker, der kommer et æg i en ægløsning, som kroppen selv vurderer ikke er "godt nok" hvorfor man alligevel ikke undfanger, selv om det er aldrig så meget det rette tidspunkt. Det er helt normalt.

    Hvis du gerne vil være gravid, så dyrker du og din kæreste sex lige så tit, I har lyst og nyder det uden overhovedet at tænke på, hvilket tidspunkt i cyklus, det er - for det går i alle højeste grad ud over nydelsen, hvis det hele skal handle om tabeller og den slags, og da du kun har forsøgt i to måneder, så er der altså absolut intet at bekymre sig om foreløbigt. Det kan I tænke på, når der er gået et årstid eller halvandet - ikke før.

    Og - til sidst; man kan altså godt få lidt ubehag i maven en gang i mellem, det kan være muskulært eller noget man har spist, hvilket så intet har at gøre med, om du mærkede en ægløsning. Hvis tilstanden går over i løbet af en dags tid eller to, så er det også helt normalt.
  • Ja, der er størst chance/risiko for graviditet omkring ægløsning.
  • Hej princess22

    Jeg kan se at det er en gammel tråd, men jeg vil lige svare alligevel i tilfælde af at andre finder tråden. Jeg vil mene at grunden til du har haft ondt i højre og venstre side i lysken skyldes ægløsning. Smerterne stammer højst sandsynligt fra æggestokke eller æggeledere.

    Der står mere om det på denne side her på netdoktor:
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... merter.htm

    Her kan du læse mere om hvornår du har størst chance for at blive gravid:
    https://www.babybix.dk/blog/sundhed/fer ... skalender/

    Jeg har selv brugt MAM's fertilitetskalender. Den linkes der til i ovenstående artikel, men I får lige et link til den også. Den er virkelig god:
    http://www.mambaby.com/dk/om-livet/fami ... skalender/
Log in eller Registrér for at kommentere.