Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjernerystelse?

Redigeret 11 august, 2010, 16:22 i Åben debat om hjernen
Hej
Ved ikke om jeg skriver under den rigtige kategori, eller om denne side overhovedet er relevant for mit spørgsmål. Har valgt at skrive ud i debatten, da brevkassen har lukket for sommerferien.
For 2 dage siden var jeg til privatfest. Godt kørende på øl og en smule sprut og drikker videre da jeg kommer derover. Tror ikke jeg når at være der så længe, før jeg valgte at ryge med på en joint ude på terassen. Jeg ryger bestemt ikke særlig tit eller meget, men kom her stensikkert til at ryge for meget. Efterfølgende rejste jeg mig (sad på kanten af et havebord) for at tisse i haven, havde oven i hatten startet på at ryge en cigaret. Mens jeg tissede blev jeg virkelig svimmel, men husker, at jeg sagde til mig selv "lad være med at blive så svimmel mens du tisser". Det næste jeg husker er at vågne op på græsplænen, med venner omkring mig, der siger jeg først ikke var til at vække. De siger jeg nok var væk 2 minutter.

Mine venner fortalte efterfølgende, at de havde set mig gå ud for at tisse, hvor de efterfølgende bare så mig dejse om på græsplænen. Jeg ramte øjensynligt med baghovedet ned i græsset, hvilket bl.a. resulterede i at mine 2 kunstige fortænder, limet fast til de andre tænder røg af (husker blot at have denne bro løs i munden da jeg kom til bevidsthed) samt en bule i baghovedet.
Jeg gætter selv på, at jeg er besvimet pga. hashen, kender ikke 100p årsagerne til dette. Gør nogen det derude?

Efterfølgende (i går og i dag) har jeg følt mig ret sløv i kroppen og hovedet og har været træt.. Derfor har tanken om hjernerystelse strejfet mig, pga mit fald. Jeg har dog hverken kvalme eller decideret hovedpine. Det summer også noget for ørerne.
Kunne det tyde på en hjernerystelse? eller er det bare eftervirkninger, fordi jeg røg for meget og overhovedet ikke er vant til at ryge?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Det er da lidt af en forvirrende blanding, hva :-)

    Men jeg må indrømme, at det lyder som om du har fået noget af et slag, hvis tænderne røg ud, og du har fået en bule. Det er lidt interessant, når det trods alt var på en græsplæne.

    Men hvis du har været væk i nogle minutter, så synes jeg helt sikkert, at du skulle have været en tur på skadestuen, og skulle have været observeret natten over. Det er ikke normalt at være bevidstløs på den måde. Jeg kunne forstå det, hvis du havde lagt dig til at sove med alt sprutten og det hele i blodet, og de havde svært ved at vække dig. Men efter et fald, er det lidt bekymrende.

    Det kan være rigtig farligt at lægge sig til at sove, hvis man har slået hovedet, fordi der kan være kommet en revne, og det kan have fatale følger. Derfor skal der altid være en person til at se, om man får det værre i løbet af natten.

    Det lyder som om du har fået dig en lille hjernerystelse. Det der sker der, er, at de enkelte ting i hjernen har fået et godt slag og derfor lige skal komme sig over det. Og blandet med tømmermænd (og hvad man nu kalder det efter man har røget fjolletobak), så skylder du nok din krop at slappe af ikke holde dig fra motion ugen ud.

    God bedring, og husk nu lige at passe på dig selv :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.