Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

træt og ikke særlig glad

hej er jeg en ung mand på 21 år med gode forhold med arbejde , venner , kæreste , familie



jeg var normalt fyldt med overskud, energi , og ser positiv på alt så jeg løbet ind en tid med tristhed og ingen energi eller overskud og skide negativ...


det hele starte en gang i feb hvor min kæreste skulle ha en abort i alt den tid hun var gravid blev jeg kørt ned af hende om alt jeg gjorde næsten ingen ting var godt nok men efter aborten blev hun god igen og var sød ved mig igen.. også røg jeg en tur i fængsel og lige siden dette har jeg vært træt og negativ har svært ved komme oven på igen dur ikke særlig godt når jeg er sammen med over 4-5 venner så virker det meget som jeg lukker mig inde for mig selv og kun snakker vis jeg bliver spurgt om noget.. jeg er tit negativ og træt tænker virkelig meget over det hele tit og der ikke sjældent noget positivt i mit hovede får tit hovede pine.. jeg har fået en læreplads og virker ikke særlig glad for det men det jo en kæmpe chance og få når man lige har vært en tur inde og brumme den.. vores forhold køre ikke så godt fordi jeg er meget fraværrende ... jeg ville høre om jeg fejler noget vis nogen kan genkende noget af det jeg skriver.. følselse af at alt er ligegyldig og man ikke sætter pris på noget af det gode mere men kun finder negative ting ved det ... ville sætte stor pris på ting man kunne gøre for komme over alt det her vis det bare er mig der hænger mig ifortiden eller hvad det er der glat med mig mvh den triste trætte unge mand

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Rex

    Der er ikke noget galt med dig og du fejler ikke noget. Du reagerer helt normalt på, at der har været sket nogle voldsomme ting i dit liv. De ting du beskriver omkring abort, at din kæreste kørte dig ned og at du har været i fængsel er ikke småting. Det er klart, at det har påvirket dig meget, så du har mistet din energi, overskud og dit ellers positive livssyn.

    Når man ryger ned i et sort hul, kan man ikke altid komme op igen af egen kraft. Det er ikke nogen skam at søge hjælp, når man har brug for det. Tværtimod viser det, at man tager ansvaret for sit eget liv. Så mit bedste råd til dig er, at du kontakter din læge m.h.p. at få en henvisning til en psykolog. Måske vil din læge lytte og give dig en henvisning, eller måske vil han/hun bare give dig medicin. Det mener jeg ikke, vil være hensigtsmæssigt. Der er ikke noget, der tyder på, at du har brug for medicin men nok for at få talt om alt det, du har været igennem med et menneske, der har grundlaget for at forstå dig og hjælpe dig til at få det bedre.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.