Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

pcr for højt men ingen sygdom????

Jeg har for 3. gang i løbet af 1 år fået taget blodprøve hvor cpr tallet er for højt, men ingen infektion, hverken før eller efter...? min læge kan ikke svarer mig på hvorfor og synes selv det er lidt underligt. Tallet er ikke meget for højt, men nok til at det bliver lagt mærke til... Føler mig meget træt til tider, ved ikke om det skyldes den immun defekt både mig og min datter har eller om det måske kan have noget med cpr af gøre... er der andre der har oplevet det samme???

hilsner Lonnie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver "cpr", men mener du i virkeligheden "pcr"?

    Dét er der i hvert fald noget der hedder i denne oversigt over hvad man laver blodprøver for, hvad det hedder, og hvor store tallene må være:

    http://www.dr.dk/sundhed/Sygdom/Blodpro ... _2_1_1.htm

    v.h
    Martin
  • Indstillinger
    He he ja det er det jeg mener fik byttet om på det..
  • Indstillinger
    Hej Lonnie.

    Jeg har selv "næsten" det samme problem. Det vil sige, at jeg nu i 1½ år har haft en let forhøjet CRP (det står der i min blodprøvesvar). Det er ikke meget det er forhøjet, jeg tror det højeste mit tal har været oppe på er 19.

    Jeg er nu henvist til Herlev Hospital, da jeg har andre forhøjet blodprøver som jeg ligeledes har haft i 1½ år, uden at de kan finde ud af hvorfor.

    Jeg har lige fået svar på nogle af de seneste blodprøver, og der var CRP normal for første gang i 1½ år.

    Hvad er dit tal på?

    Har du andre forhøjet blodprøver?

    Jeg ved desværre ikke hvad det kan skyldes, men jeg fik af vide af lægen på hospitalet, at når man er forkølet ligger CRP som regel på omkring de 30.

    Hilsen Krokus
Log in eller Registrér for at kommentere.