Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mavekramper

Hej..
Jeg er en pige på 18 år.. Jeg begyndte at få mavekramper for 2-3 dage siden, de kommer i små intervaller og gør utroligt ondt.. det er bedst når jeg ligger ned.. Min fornemmelse er at de kommer lige midt i maven, faktisk omkring området ved navlen.. Nogen der har et forslag til hvad det kunne være?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Har du lagt mærke til, hvornår kramperne kommer? Er det lige efter, du har spist noget eller?? Jeg selv har haft mavekramper, hvor jeg også havde det bedre, hvis jeg lå ned. Det var ofte, når jeg havde spist noget. Det tog mange år, før jeg fandt ud af, hvad det præcis var. Det viste sig at være laktose intolerens. Det vil sige, at man har svært ved at fordøje mælkesukker i maven, og det kan give symptomer. Jeg har en bekendt, som ikke kan tåle mælkeprotein. Her er det nogenlunde samme symptomer med mavekramper.

    Ved ikke, om det kan bruges. Du må tale med lægen om det, hvis det bliver ved.
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet at tænke over om det er efter når jeg har spist, men syntes jeg ikke, for de kommer også midt om natten..
    men ellers mange tak for svaret!
Log in eller Registrér for at kommentere.