Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

PC-træning gør mig slap

Redigeret 30 august, 2010, 03:43 i Mandlige sexproblemer
Hi there

Jeg er en dreng på 18 som for første gang er begyndt at opleve rejsningsproblemer. Jeg har været i et forhold i fem måneder, og sexlivet har fungeret som det skulle, indtil for cirka halvanden måned siden. Vi havde lagt op til sex flere timer forinden, og var begge meget tændte, og det gik da også som planlagt, men da vi senere ville gentage succesen mistede jeg potensen under forspillet. Vi lagde dog ikke noget specielt i det, og gik i seng.

Siden den dag blev situationen gradvist forværret; for blot et halvt år siden kunne jeg hvis jeg testede mig selv sagtens blive jernhård efter at have spillet den af otte gange på en dag, men nu kniber det med at holde den hård bare anden gang jeg gør det. Med min tidligere kæreste kunne jeg komme, holde nogle sekunders pause, og så ellers fortsætte med en diller der kun havde mistet en smule tryk, nu kan det knibe med hydraulikken allerede første gang. I dag er det ikke lykkedes mig at blive hård én gang, og jeg kan mærke, at min sexlyst er ved at falde, hvilken den jo helst ikke burde før om et årti eller to.

Som en ekstra gulerod kan det nævnes, at jeg i de to værste perioder har trænet min PC-muskel, da det skulle være så godt. Nu begynder jeg så at tvivle på, om det er godt for mig, da problemet jo har været værst i de perioder hvor jeg har "styrketrænet", og tænker, at det måske kan være en grund til min manglende potens. En anden idé kan vel være, at jeg gennem ferien ikke ligefrem lever efter en fitnesskonges principper; at jeg hverken får rørt mig nok eller spist sundt nok, og dette skulle efter sigende også være ret skidt for potensen. Og desuden kan det vel heller ikke ligefrem være sundt for den psykiske del af erektionen at den har fejlet nogle gange?

Oftest er problemet ikke at få rejsningen, men at vedligeholde den over længere tid gennem forspillet.


Jeg håber nogen har noget klogt at sige til mig :D

Kommentarer

  • Indstillinger
    På mig lyder det som om det er PC træningen. jeg har selv prøvet noget af det samme. Helt ubevist strammer du musklen under sexuel lystfølelse og vupti er erektionen væk.
    Det tog mig meget langt tid at "aftræne" denne reaktion/refleks igen, simpelthen ved at være bevist om hvornår jeg gjorde det. det tager tid afhængig af hvor ihærdigt du har pc-trænet, men det kan lykkedes.
    For mig hjalp (det lyder skørt) men glidecreme (siliconeolie) idet det nedsætter følsomheden en smule, og du derved får mere kontrol over tingene.

    Håber det lykkedes for dig.
  • Indstillinger
    ja, for jeg vil sige at det med en usund livsstil, den afliver jeg lynhurtigt

    jeg har aldrig haft potensproblemer (er dog kun 16) og jeg har aldrig dyrket motion (helt seriøst) før jeg startede på efterskole, og det har ikke hjulpet på nogen måde, så det er vist ikke derfor
  • Indstillinger
    Jeg så det her indlæg for et godt stykke tid siden, og da jeg ikke har nogen bud til den unge mand, har jeg naturligvis ikke deltaget i denne debat.

    Men - jeg har nu alligevel spekuleret lidt over det med mellemrum siden, hvorfor jeg alligevel må reagere:

    En ung mand på 18 år har nogle potensproblemer og skriver bl.a. citat: "....og jeg kan mærke, at min sexlyst er ved at falde, hvilken den jo helst ikke burde før om et årti eller to."

    Øh???? Er det sådan at 18-årige mener, at som 28-årig er det normalt at have mindre sexlyst - og som 38-årig er det helt acceptabelt at den slags er helt slut???

    Ak ja. Jeg kan glæde dig med, at på det punkt bliver du en hel del klogere.
  • Indstillinger
    "Øh???? Er det sådan at 18-årige mener, at som 28-årig er det normalt at have mindre sexlyst - og som 38-årig er det helt acceptabelt at den slags er helt slut???"


    For mit vedkommende er det måske slut.

    Er 36 år. Mine potensproblmer begyndte for 3-4 måneder siden. Kæresten er smuttet. Det har ikke været muligt for mig at have sex uden piller siden starten af juni.

    Lægen og urologen kan ikke finde nogen fysisk årsag til mine problemer. Og så må det jo være psykisk, selvom jeg aldrig har haft potensproblemer før og selvom de natlige erektioner og morgenerektionen er væk.

    Det er mig komplet ubegribeligt, at man på en eller måde mentalt kan lukke sig selv totalt ned. At man kan gå fra at have 2-3 samlejer pr. nat til at være næsten total impotent på nogle få uger. Det er sket for mig.
  • Indstillinger
    Kære PTKnud,
    Jeg reagerede på en 18-årig ung mand, der øjensynligt er fuldstændig overbevist om, at sex udelukkende er noget, der er forbeholdt de helt unge, og at det er almindeligt at personer, der er 10-20 år ældre end han simpelt hen slet ikke har den slags lyster.

    Det er jo ikke din holdning. Du udtrykker da tydeligt, at det ikke handler om manglende lyst fra din side, men at du altså har nogle andre problemer, som du virkelig forsøger at gøre noget ved, hvilket jeg ønsker, du vil få held med.

    Så jeg fastholder, at seksualitet følger en hele livet og ikke er noget, der kun hører teenageårene til.
Log in eller Registrér for at kommentere.