Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overspisning '& overvægt (?)

Redigeret 26 september, 2010, 14:38 i Åben debat om overvægt
Ja overskiftet siger vel det hele, men i den forbindelse såh søger jeg andre som ligesom mig lider af den lidelse eller hva man kalder den, jeg mangler nogen jeg kan støtte mig op af nogen der vil være med til at støtte hinanden enden via mail, eller msn, såh hvis du er frisk såh håber jeg at høre fra dig (?)

Det ville være dejligt hvis du kommer fra sjælland, '& er imellem 25 - 35 år men intet krav

Kommentarer

  • Indstillinger
    Godt nok er jeg kun 13 år man jeg har det lige som dig jeg vejer 85-90 kg og jeg kan bare ikke tabe mig på grund af jeg spiser for meget og tar for mage søde sager:( men jeg prøver at se lyst på det og det vil jeg gene dele med andre der har det lige som mig !!
  • Indstillinger
    Går du i behandling for din spiseforstyrrelse?
    '& jeg har det på samme måde jeg kan heller ikke som sådan tabe mig, jo altså jeg taber meget i starten måske 5 kg'er eller sådan noget men, lige såh snart jeg skal tabe mere såh står jeg bare i stampe '& såh taber jeg ikke rigtig mere, desværre (: faktisk vildt frustrerene efter min mening (:
  • Indstillinger
    Der ér en lidelse der slet og ret hedder overspisning, og ligesom med anorexi kan man komme i behandling for overspisning.

    Det vil jeg VIRKELIG anbefale jer begge at komme i. Det her drejer sig jo ikke bare om, at I har behov for at tabe jer, det drejer sig i mindst lige så høj grad om de bagvedliggende årsager til at I har en spiseforstyrrelse.
  • Indstillinger
    ' Det kan du have ret i '& har oz tjekket det ud på nettet men fandt kun nogen steder hvor man selv skal betale det, er det rigtig eller er det gratis?
  • Indstillinger
    Du kan godt komme i behandling for spiseforstyrrelse i det offentlige system :) Jeg var selv i et behandlingsforløb på psykiatrisk ambulatorium på Bispebjerg Hospital, som var individuelle samtaler med en behandler i et fast behandlingsforløb rettet mod overspisning og bulimi. Det var virkelig godt, og fik bugt med min bulimi.

    Du skal tale med din læge om dit problem! Din læge kan så henvise dig til behandling indenfor det psykiatriske system, eller henvise til en praktiserende psykiater eller psykolog med forstand på spiseforstyrrelse - og så er det gratis for dig.
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde, men ved mit problem overspiser jeg bare fordi jeg keder mig. Jeg har haft den perfekte barndom, og har altid haft et godt forhold til mine forældre og mine venner. Er faktisk aldrig blevet mobbet. Men jeg har en veninde der også er ligeså overvægtig som mig, og når vi er sammen, kommer vi automatisk til at spise usundt sammen, for så tænker folk ikke: Ej, se de to klamme piger der propper maden i sig. Det er en slags frihed at have en veninde at kunne spise så "klamt" sammen med, og vi har også prøvet på slankekure flere gange, men den er altid gået i vasken. Det er også svært at tabe sig når man er ung, især teenager, for næsten hver weekend tager man i byen, og al det alkohol sætter sig direkte på sidebenene. Jeg ved jeg har et problem, men jeg prøver at leve med det, og det har folk sgu respekteret. Bare man har det godt selv :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.