Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Adhd og kærlighed.

Redigeret 6 juni, 2011, 18:37 i ADHD
Hej alle sammen. jeg er en ung fyr på 23. Jeg har igennem nogle år haft et hashmisbrug. hvor jeg til sidst besluttede mig for at søge hjælp, så jeg gik til lægen. og nu har jeg lige pludeselig fået konstateret adhd, jeg er endnu ik påbegyndt noget medicin, men har lagt hashen på hylden. har været røgfri i lidt over en måned nu.
Og siden jeg har lagt hashen på hylden, har jeg ifølge min kæreste haft et sygeligt behov for hele tiden at få bekræftigelse fra hende. Og kan huske at jeg også har fået det afvide før, altså inden jeg begyndte at ryge hash. Så ville hører om det muligvis kunne have noget at gøre med mit adhd?
Hvis ja. Er det så noget medicinen går ind og hjælper på. ?
For er sikker på at jeg mister min kæreste, hvis ik jeg ændre adfærd.

Håber nogle har nogle svar som kan hjælpe. ??

Mvh den nye adhd'er

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er mange som i dag betragter ADHD medicin som speed eller amfitamin. Jeg røg selv hash i 1 års tid (da jeg var ca 20 år) og det beroligede mig.
    Nu som voksen og familie far hvor jeg tager medicin, har det samme (sunnere) virkning. Ro på. Overskud til selv streddede situationer og beslutnigner.
    gå til din læge, få ham/hende til at sende dig til en psykiater og prøv Retalin 10ml i tre dage. Hvis du oplever ro, overskud og som om du har sovet en god nats søvn, så vær ærlig om din oplevelse og få taget den fornødne test m.m. til diagnosen ADHD.
    Husk at for os "ADHD'ere" så er betegnelsen at "vi sletter harddisken når vi sover og husker ikke noget dagen efter".
    Flot gået med stop af rygning og hash - respekt.
  • Indstillinger
    Hej der kan være andre årsager til at du tit søger bekræftigelse. din selvtillid kan være dårlig . du stoler ikke på det du selv siger . du tror ikke på det hun siger. er du blevet mobbet i skolen . og har fået grimme ting at vide. så du ikke stoler på mennesker. Du skal ikke bare dæmpe det med medicin . du må sige til lægen du har brug for terapi. og grunden til du søger bekræftielse kan blive behandlet. Sig til din kærste hvis du spørger om hun elsker dig . hver dag. skal hun blot smile til dig når du spørger. hvis du mærker et klem et kys er det det du skal se om hun elsker dig . ord. er kun ord. hej
Log in eller Registrér for at kommentere.