Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øjenbetændelse - Lægen har ferielukket

Redigeret 27 juli, 2010, 11:42 i Åben debat om øjne
Hej Netdoktor

Jeg har i et par uger døjet med en kløe i begge mine øjne. Kløen opstår et par gange om dagen helt inde i øjenkrogene. Jeg er rød/blodsprængt i det hvide omkring øjet, dog kun på den side der vender ind mod øjenkrogen. Hertil morgen vågnede jeg så op med noget gul/grønt snaks i den ene øjenkrog, og i løbet af natten fjernede jeg en del "søvn" fra øjenkrogen.

Jeg ville bestille en tid til min læge men hun har ferielukket et par uger endnu.

Jeg ville høre om der er noget som jeg eventuelt kunne prøve fra apoteket, som ikke kræver recept?

På forhånd tak

/Bechs85

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som regel er der en henvisning til en anden læge hvis ens egen har ferie.
    Hvis det er betændelse, så er der nok ikke andre muligheder end at gå til lægen.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har selv før haft problemer med at komme hurtigt til øjenlægen for at få noget til øjenbetændelse. Jeg valgte så at ringe til lægevagten... Det var meget godt, for det skal hurtigst muligt behandles. Jeg skulle tage til lægevagten og blev set. Fik også recept.

    Synes næsten du skal ringe til lægevagten for at høre, om hvad han/hun synes. Så kan det være du får lov at komme og blive set og evt. få recept.

    Du kan finde tlf.nr. her:
    http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms ... =4/menu=1/
Log in eller Registrér for at kommentere.