Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nedre øjenlåg .

Redigeret 25 juli, 2010, 13:36 i Åben debat om øjne
Jeg er opereret 2 gang på det ene nedre øjenlåg ,det går indad og giver betændelse og generr mit øje,det andet øje er påvirket også, tredie gang fik jeg fjernet poser, men det er kommet igen og jeg kan næsten ikke holde ud at skulle igennem samme tur igen, al dette skete i 2009 , Hvorfor kommer det dog igen ,er der noget jeg selv kan gør ? og kan man overhoved blive ved med at operere så sart et sted???mvh sus

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det er ikke særligt rart med øjenbetændelse. Har selv døjet med det nu over 3 mdr., og først nu fornemmer jeg, det går i den rigtige retning. Jeg har prøvet at bade øjet i kamillethe (lave varm kamillethe og satte det i køleskabet for at køle det af lidt og så brugte jeg ca. 2 styk vat til det og lagde det på øjet i ca. 15 min.) Har også prøvet det med rosmarin. Synes det hjalp lidt. Men igår tog jeg så til akupunktur 1. gang i mit liv, og jeg har nu en lille bitte nål i mit ene øre, som skal prøve at hjælpe på betændelsen i øjet. Synes faktisk det hjælper.... Det er ikke på samme måde mere som før i hvert fald.

    Det er kedeligt, at du måtte opereres et par gange. Det kunne være en slags allergisk reaktion. Jeg havde selv hævede øjelåg, rødme lige under øjet og selve øjet var meget rød... Det var ubehageligt for andre at se... Jeg var ræd for at skulle opereres, men fik så noget øjenmedicin til det. Har prøvet mindst 2 forskellige. Da jeg så var til en anden øjenlæge, sagde hun, at selve øjenbetændelsen var der ikke mere, men jeg havde så en allergisk øjenbetændelse..... Da jeg har en øjensygdom i forvejen i øjet, som jeg drypper noget med, opdagede jeg så for nogen tid siden, at en af bivirkningerne var netop øjenbetændelse.... For øjenlægerne kan ikke finde ud af, hvorfor jeg har fået det... Jeg har ment, det var pga. stress, for det passede meget godt...

    Små skiver agurker lige over øjet kan måske også hjælpe...
    Jeg kan ikke se, at du skal opereres pga. en betændelse, kun hvis det er i en alvorlig tilstand, hvor f.eks. øjenlåget er så hævet og at medicinen ikke hjælper. Det gjorde det heldigvis i mit tilfælde.

    Jeg fornemmer, at det du har er en slags allergisk reaktion. Jeg får Opatanol samt noget kunstig tårevæske (øjet er ret tørt) til det. Måske skulle du prøve at gå til en anden øjenlæge. Jeg fik den rigtige øjenmedicin og diagnose, da jeg gik til en anden, hun undersøgte mit øje meget mere grundigt end den, jeg plejede at gå til før.

    Håber du får det bedre.
  • Indstillinger
    Tak fordi du interserede dig for mit indlæg,måske har jeg beskrevet min lidelse ordentlig ,undskyld .Min nedre øjenvippe vender indad mod øjet,og det er her betændelsen opstår ,da det jo hele tiden går ind og generer øjet, For at få vipperne på rette plads igen ,er jeg blevet opereret 2 gange ,og da jeg havde meget løst hud (poser) fik jeg også fjernet dem under øjnene , altså 3 gange har jeg i 2009 gået med blå øjne ..-...Alt dette er nu vendt tilbage ,men helt rigtig, så må jeg finde en ny øjenlæge ,for jeg er simpelhen blevet overfølsom for den øjenlæge jeg var hos ,al for mange uha oplevelser og al for lidt oplysninger.Men jeg tør heller ikke blive ved med at lade mig operere, -Da mit ene øje hang meget efter alle operationerne .Jo jeg bader også mine øjne i kamillethe da jeg er blevet overfølsom over de øjendråber min egen læge har budt på.-har en god læge men ved ikke hvad han skal gøre ,da han siger at jeg er nød til at gå tilbage til den øjenlæge som opereret og helt sikker ,det gør jeg ikke . Ja bare jeg viste ???MVH Sus
  • Indstillinger
    Hej

    Det er rart at høre, du vil prøve at skifte øjenlæge... Håber virkelig at den anden bedre kan hjælpe dig.

    Det er lidt ligesom tandlæger. Her fik jeg også at vide ved en, jeg plejede at gå hos, at jeg skulle have en guldkrone på. Tænkte, at det var dyrt... Så sagde jeg, at jeg ville tænke over det. Tog en tur til Sverige, og der sagde hende her, at hun slet ikke kunne forstå, at jeg skulle have en guldkrone, da der "kun" var hul i den rodbehandlede tand. Så den skulle bare lappes... Så her sparede jeg både penge og fik samtidig en bedre behandling... Glemmer det aldrig...

    Held og lykke, håber du bliver fri for at blive opereret igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.