Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp for kvalme hver gang jeg spiser

hjælp mig please jeg er en pige på 14.hver gang jeg spiser får jeg kvalme og det er når jeg spiser morgen mad og frokost og jeg kan aldrig spise noget om aftenen
men til gengæld spiser jeg mange chips og drikker tit sodavand og min mor siger jeg går og taber mig og hun er bange for at jeg er undervægtig
har jeg anoraksi eller hvad er der galt?

Knus den tynde pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg ved ikke om du har anoreksi, men jeg synes du skal få snakket med lægen om det, for det er slet ikke sundt at springe måltiderne over. Måske kan lægen hjælpe med at finde ud af hvorfor du får kvalme. Det kan nok både være noget fysisk eller psykisk.
    Mvh
  • Indstillinger
    Hej Freja.

    Jeg tror ikke, at du har anorexi. Det lyder ikke sådan. Og det er jo godt!

    Men at du ikke spiser er bestemt ikke spor godt. Hvorfor får du ikke kvalme når du spiser chips?
    Prøver du at spise ordentlig mad selvom du får kvalme? Altså ignorerer kvalmen og spiser alligevel... Jeg kunne forestille mig, at kvalmen ville forsvinde når du først havde spist; spis stille og roligt. Eller er der en helt anden grund til at du ikke har vil spise mad? Hvorfor vil du så gerne spise chips?

    Jeg tror, at en af grundene til at du har kvalme er, at dit blodsukker har det af h...... til. Chips og sodavand får dit blodsukker til at være meget ustabilt, og så bliver man dårlig. Når jeg har lavt blodsukker om morgenen (hvis jeg ikke har spist ordentligt dagen og aftenen før), så får jeg også helt vildt meget kvalme.

    Det er vigtigt, at du tager til lægen sammen med din mor. I skal have en samtale med lægen om hvorfor du ikke vil spise, og du skal have fortalt hvad det gør ved kroppen kun at spise chips og sodavand. Det er ekstremt usundt!

    Jeg tror, at dit energiniveau er meget svingende og dit humør ustabilt.
Log in eller Registrér for at kommentere.