Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lider jeg af Hyperprolaktinæmi? (tyndt sæd)

Redigeret 30 juli, 2010, 20:08 i Mandlige sexproblemer
Efter lidt tid med medicinen begyndte jeg at ligge mærke til at min sæd konsistens ændrede sig. Før var der meget af den og den var tyk og hvidlig, og nu er sæden meget tynd nærmest vandlig med en hvidlig konsistens. Jeg får ikke flere udløsninger end jeg gjorde tidligere. Jeg spurgte min læge om medicinen havde noget at gøre med sædens konsistens men det afviste han. Jeg har læst om Hyperprolaktinæmi her på netdoktor og lagde hurtigt mærke til symptomer: Nedsat seksuallyst og impotens; ufrivillig barnløshed (infertilitet). Nedsat seksuallyst passer faktisk meget godt på mig lige pt. Jeg har ikke samme behov som jeg havde tidligere. Derudover har aktiviteten i banditten dernede heller ikke så stor som den var tidligere, dvs. at jeg ikke har ligeså mange ufrivillige rejsninger som jeg gjorde før medicinen. Men jeg kan heldigvis stadig godt få rejsning, og sammenlege kan jeg også gennemføre.

Mit spørgsmål går på om i tror jeg lider af Hyperprolaktinæmi dvs. at jeg har for meget prolaktin i blodet?

Kan jeg få børn, selvom min sæd ligner vand og der ser ikke ud til at være mange sædceller i det?

Har sæd kvaliteten og tykkelsen/konsistensen noget at gøre med hinanden?

Hvis jeg tager præparatet bromocriptin vil jeg min sæd konsistens og seksualdrift så normaliseres?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er kun en måde at finde ud af det på. At aflevere en sædprøve.
  • Indstillinger
    Jeg vil tilslutte mig min forgænger.

    Og samtidig støtte dig lidt, din læge er en uduelig af slagsen. Selvfølgelig findes der medicin der har inflydelse på sædkonsistensen, jeg bruger selv noget af slagsen. I de fleste tilfælde det dog kun konsistensen det går ud over, og ikke antallet af sædceller, de dannes jo andetsteds i kroppen end sædvæsken.

    Jeg kan godt føle med dig, en omgang sjasket sæd er ikke lige sagen, men det har i de fleste tilfælde ingen betydning.

    Hvis du er glad for blowjobs, bør du, af hensyn til kæresten, be hende om ikke at sluge - bagefter. Sæden kunne indeholde stoffer fra medicinen.

    NB: Jeg er ikke læge, men en bevist/aktiv patient der forsøger at sætte sig lidt ind i tingene.
Log in eller Registrér for at kommentere.