Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gilbert Meulengracht syndrom, eller???

Redigeret 31 december, 2012, 11:13 i Galdesten
Jeg har i lang tid døjet med gule øjne, samt smerte omkring de nederste ribben i højre side.

Efter at have været til undersøgelse i gastroenheden, hvor jeg fik taget mange blodprøver, fortælte lægen at jeg havde Gilbert Meulengracht syndrom, som egentlig bare er godartet sygdom der kun gør at galdetallet er højt.

Spørgsmålet er så om det overhoevdet kan være rigtigt, da jeg få mærkelig smerte i højre side omkring nedereste ribben/måske lidt under dem i lang tid..især hvis jeg drikker alhocol. Er ømt og føles lidt som der sidder en alien der gerne vil ud...

Andre der Gilbert Syndrom, og/eller har oplevet ligende eller ved noget om det?

For mig lyder det som galdesten/ lever med hipotitis.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg har også Gilbert jeg har de præsis samme ting med gule øjne og ondt under ribene.
  • Indstillinger
    Har også gule øjne grundet den samme diagnose. Det kommer specielt ved træning dehydrering og indtagelse af alkohol. Da det er kosmetisk, er der så vidt jeg ved ingen medicin eller anden behandling mod det. Jeg har ikke ondt i ribbene af det...
  • Indstillinger
    Det læger siger at dette syndrom ikke giver gener er noget være vrøvl...
    I lægehåndbogen står der at gillbertsyndrom kan give mavesmerter men man er enige om at dette ikke skyldes syndromet...
    Ikke desto mindre findes der på hjemmesiden gilbertssyndrom.com en meget udførlig beskrivelse af de gener som gilbert syndrom giver, denne undersøgese er lavet mellem 175 personer og de har alle de hyppige gener som jeg har...
    Så fordi du har smerter som ikke kan forklares og anderkendes jamen er det ikke ensbetydende med at du er den eneste. Der oplever. Dette sådan....
    Der findes flere end dig der har det på samme måde, og dette syndrom er langt fra harmløst, men meget invaliderende....
  • Indstillinger
    dette link kan man ikke få den på dansk
  • Indstillinger
    hvilke smerte har i som har syndrommet. min datter på 19 har lige været indlagt og de kan ikke finde ud af hvorfor hun har ondt. hun fik konstandteret syndromet for 5 år siden og har ikke mærket noget til det før nu
  • Indstillinger
    Jeg fik det også konstateret for 5 år siden men begyndte først rigtig at døje med det for et par år siden..
    Mine smerter sidder i højre side under ribenene og de kan heller ikke finde ud af hvad jeg fejler...
    Problemet her hjemme er at der ikke bliver registreret disse tilfælde som har det på den måde, og i lægebogen står der at syndromet er hamløst og giver gulfarvning af hud og øjne i nogle tilfælde kan gilbert syndrom give mavesmerter men man er enige om at dette ikke skyldes syndromet...
    Den hjemmeside jeg linker til findes desværre ikke på Dansk men brug google translate til at oversæt med....
    Husk også at hvis du har gilbert syndrom så hold dig fra panodil af da dette kun gør det hele meget værere da paracetamol udskilles gennem billerubin og det kan man ikke udskille når man har gilbert syndrom...
    En god ide er også at holde sig fra alcohol men ellers kan man leve nogenlunde normalt med hjælp fra lægeverdnen når man har anfald, faste gør anfaldene værere så en fiberrig og kulhydrat rig kost kan faktisk holde det godt på afstand har jeg erfaret...
  • Indstillinger
    tak for det hvad bruger du så af smerte stillende og hvad gør lægeverden for dig når du får andfald, der er nemlig ikke ret mange læger der ved noget om det har jeg erfaret og hvor har du fået al den viden om det henne , vi kan ikke få ret meget at vide syntes jeg.
    min datter var indlagt for 5 år siden i 14 dage med frygtelige smerte i maven og hovedet , har så ikke haft det siden indtil to dage op til jul og så 3 juledag hvor hun så blev indlagt igen.
    hvilke symtomer har du
  • Indstillinger
    Hej Henny...
    Det er meget kompliceret at skrive en masse om hvordan man behandler det så derfor send mig en mail på tommy-ln@hotmail.com og skriv jeres telefon nummer...
    Jeg vil meget gerne ringe til jer og fortælle om mine egne oplevelser og hvordan man kan behandle sig selv og hvad smertestillende jeg har erfaringer med...
    Jeg har valgt at du skal sende mig en mail da jeg ikke ønsker mit telefon nummer til offentligt brug men jeg hjælper gerne...
  • Indstillinger
    super det vil jeg gøre det er også rart at høre hvad andre har erfaringer med. hilsen hanne
  • Indstillinger
    hej igen jeg kan ikke skrive til dig men du kan jo prøve på ubst@webspeed.dk
    hilsen hanne
Log in eller Registrér for at kommentere.