Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Krummerik

Redigeret 26 juli, 2010, 08:34 i Mandlige sexproblemer
Hejsa netdoktor.
-Jeg er en ung gut på de 16 med et stort problem . Jeg har en krummerik der bøjer cirka 85 grader nedad, og tror ikke at jeg vil kunne fuldføre et samleje.
Jeg har hørt, at man skal tage nogle billeder af sin penis, fra siden, og oppefra. Da jeg kender min læge en del, ville jeg ikke synes at det ville være alt for rart, at vise ham de billeder. Jeg har det ikke alt for fedt over det, og bliver lidt depri når jeg tænker over det. Jeg håber du kan hjælpe mig :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kasper,

    Du har ikke skrevet til en læge, du har skrevet til et debatforum, men jeg vil da gerne forsøge med et bud til dig.

    85 grader er rigtigt, rigtigt meget og hvis det er nedad, vil det sige at din penis i stiv tilstand krummer helt ned omkring din pung? Nu ved jeg ikke hvorfra du starter din måling.

    Prøv i første omgang at google "krummerik" - der vil der være nogle billeder, som du måske kan sammenligne med, og det har du muligvis allerede gjort, siden du ved det om billederne.

    Jeg synes i alle højeste grad, det er en fordel for dig, at du kender din læge. Husk at han under alle omstændigheder har tavshedspligt, og selv om du kender ham, kan du da godt fortælle ham, at du altså har det her problem og vise de billeder. Han har set det masser af gange før - og det er altså der, du starter, hvis du vil have noget hjælp.

    Der er mange forskellige grunde til, at man hellere vil gå og døje og være bekymret, end lige få en snak med sin læge: Det er pinligt, man kender sin læge, man kender ikke sin læge, man er bange for at blive til grin osv. osv.

    Nej, nej nej - man bør trygt kunne kontakte sin læge, hvis man har noget at være bekymret for. Hvis ikke man kan det, skal man skifte læge.

    Gå du trygt og roligt hen til lægen.
  • Indstillinger
    Lotte har helt ret!

    Jeg vil bare lige tilføje, at din læge har tavshedspligt, så du kan roligt tage derhen :)

    Tænk på hvor lettet du vil være når du har fået gjort det!
  • Indstillinger
    Tak til jer begge to (:
    - Kan ikke lige finde rundt i det her, så kom til at skrive til at lave et debatindlæg :s Altså den krummer så meget, så mit penishoved peger ned, og ikke mod pungen, i stiv tilstand. Det vil sige cirka 85 grader, og det kan jeg nok ikke have sex med.
    -Jeg bliver vel nok nødt til, at mødes med mine læge så . Vil det så sige at jeg skal komme op med ham, med nogle papirer, eller hvad ? :) - Tak på forhånd
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvilke papirer du taler om...
    Jeg syntes bare, at du skal ringe og sige, at du gerne vil have en tid og du er lidt genert fordi det har at gøre med din penis. Så behøver du ikke sige mere.
    Når du så kommer ned til lægen, så kan du have taget billeder af din penis med mobiltelefonen, både når den er slap og når den er stiv, og vise lægen dem. Så kan I tage den derfra.
    Bare tag det roligt!
  • Indstillinger
    Tak skal du have.. Jeg har besluttet mig for, at besøge min læge når han kommer tilbage fra ferie. Jeg har bare et sidste spørgsmål..

    Koster det penge, at blive opereret? For jeg har set et par steder, hvor det koster omkring de 10000 kr ...:o
  • Indstillinger
    Hvis det vurderes, at din krumning er af en sådan karakter, at du ikke vil kunne gennemføre en almindeligt sexliv, eller bare det vil give dig problemer i dit fremtidige liv, så koster det ikke noget.

    Det er bl.a også den slags vi betaler skat til.

    I øvrigt - ren nysgerighed: Hvor har du den med de kr. 10.000,- fra??
  • Indstillinger
    Arh perfekt.. Tusinde tak !

    - http://www.kosmetiskguide.dk/behandling ... /krummerik . Her er linket. Du skal trykke på ; 'Klinikker og Priser ''.. Så kommer du ind på priserne af sådan en operation (:
  • Indstillinger
    Ja, hvis du søger under privatklinikker, så koster det.


    Men der er ingen grund til det - dog skal du nok påregne lidt ventetid, da din situation jo ikke er livstruende. Min mand fik en sådan operation sidste år, og han ventede vist 4-5 måneder, så det er jo til at overkomme.

    Men - tal nu først med din læge, så det hele kan vurderes på et sagligt og fagligt grundlag.
  • Indstillinger
    Det skal jeg nok (;

    Hvordan gik det så med din mand? Er han tilfreds?
  • Indstillinger
    Jeg har været bortrejst nogle dage, derfor kommer jeg først på nu.

    Ja, han er vældig tilfreds, men en sådan operation koster altså en cm eller to, og den bliver ikke 100% lige; det skal man vide. Han var også rimelig frisk ret hurtigt efter.

    Min mands eneste problem efterfølgende er, at hans forhud så er blevet lidt for stor, og det generer ham, hvorfor han nu har besluttet, at der skal tages lidt af - hvilket man i øvrigt tilbød ved den efterfølgende kontrolundersøgelse, der vist lå 3-4 måneder efter indgrebet. Men selvfølgelig havde han også brug for lidt tid til at tænke over det, og nu har han taget beslutningen.

    Men - jeg synes nu stadigvæk at du i første omgang skal undersøges grundigt, og så skal der handles ud fra lige præcis din situation. Hvis det viser sig, at det er en sådan operation, du skal igennem, så vil jeg råde dig til at bede dem tage lidt af forhuden samtidig, så du ikke skal skæres i to gange.

    Sørg for ordentlig information - det er vigtigt, og man kan sagtens spørge flere gange, til man er sikker på at have forstået det hele.

    Og - så er du kun 16 år, så hvis du skal gennem noget sådant, bør du altså involvere dine forældre, for du vil få brug for lidt støtte, for sådan noget skal en 16-årig ikke gå med alene.
Log in eller Registrér for at kommentere.