Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Korsbåndsskade, samt at mit knæ låser...

Redigeret 26 september, 2010, 15:10 i Fod- og knæskader
Hej..

Jeg fik i april 2010 en kikkertundersøgelse, hvor jeg fik af vide at mit korsbånd var delvist overrevet og derfor påbegyndte jeg genoptræning ved min fysioterapeut i starten af maj. Genoptræningen er gået fint, men i slutningen af maj, skulle jeg lave en øvelse, hvor jeg skulle hoppe lidt frem og tilbage, men under denne øvelse er det ligesom om, jeg kommer til at overstrække knæet idet jeg vil sætte af og jeg har en fornemmelse af at der er noget der sætter sig fast/ kommer i klemme inde i knæet.
Efter episoden kan jeg godt støtte på benet, men kan ikke bøje eller strække det helt. Efter nogle dage kan jeg strække benet igen nogenlunde og fysioterapeuten tror derfor at jeg har haft en lille fiber i knæet.

For 14 dage siden oplever jeg så, at mit knæ er begyndt at låse, når jeg har siddet ned og skal rejse mig igen, hvilket gør vildt ondt, når det står på, men når det er kommet "fri" igen er der ingen problemer.
Mit spørgsmål er så, hvad det måske kan være og om det måske går væk af sig selv?
Jeg tror måske det er kommet af episoden ved fysioterapeauten i maj, men der har ikke været noget galt med knæet imellem slutningen af maj og til det er begyndt at låse.

Mit andet problem er at når jeg prøver at løbe, så gør det ondt i knæet og jeg synes også stadig at det er lidt ustabilt nogle gange. Kan det virkeligt være rigtigt at mit knæ stadig er ustabilt, når skaden skete i starten af februar.

Mvh. Simone

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg håber, der er styr på problemet nu. Det lyder som en meniskskade, når knæet sådan låser...
  • Indstillinger
    Dit knæ vil/kan være ustabilt resten af dit liv, nu når dit korsbånd er revet over. med mindre du altså for lavet en rekonstruktion af korsbåndet..
    jeg kunne ikke strække mit ben ordentligt ud, så ved en kikkertundersøgelse, fandt de ud af, at mit korsbånd var revet over. Men det var "vokset" sammen af sig selv. ved kikkertundersøgelsen finder de ud, at det er noget arvæv der sidder og irritere. da de fjerner arvævet kunne jeg strække benet ordentligt ud igen(: men mit knæ var så ustabilt, at jeg "dårligt kunne gå". så da jeg gik, føltes det som om, at mit underben stoppede op, fortsatte mit lår udover agtigt. mega mega ubehageligt!! så jeg fik lavet et nyt, som fungere helt perfekt(:
    dit andet problem med at knæet låser sig er din menisk, den er gal med. har også fået fjernet noget af min menisk, fordi jeg havde samme problem med, at mit knæ låste sig.
Log in eller Registrér for at kommentere.