Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Impotens og tobak

Redigeret 18 juli, 2010, 17:06 i Mandlige sexproblemer
Hej

Jeg er en "ung" gut på 32 som i de sidste par år har haft en del problemer med at vedholde en erektion under samleje.
Jeg både ryger (ca 30-40 om dagen) og drikker (stort set hver weekend).. og så er jeg vel en 15 kg overvægtig... Men umiddelbart så mistænker jeg smøgerne for at være årsagen, hvilket jeg så også har kunne læse mig til diverse steder på nettet.

Men spørgsmålet er... Hvis man stopper med at ryge... kan man så "reverse" den skade tobakken har gjort?... eller er det permanent for livet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er ikke alene cigaretterne, der har skylden.

    citat
    Alkohol kvindeliggør mandekroppen med runde former og bryster samt nedsat seksuel formåen. Et langvarigt og stort forbrug af alkohol ændrer kønshormonomsætningen. Hos mænd ses ofte nedsat testosteronproduktion med nedsat skægvækst, tab af lyst, nedsat potens og skrumpende testikler til følge. Desuden medfører de øgede østrogenkoncentrationer sparsom kønsbehåring, udvikling af bryster og mere kvindelig fedtfordeling.



    RYGNING GØR MÆND IMPOTENTE
    Ny britisk rapport påviser, at rygning ikke blot skader alle familiemedlemmer - tobakken kan også blokere for, at der overhovedet bliver en familie.

    Rygning har langt større konsekvenser for forplantning, graviditet og børnesundhed, end man hidtil har antaget. Det viser en ny rapport, netop udgivet af den britiske lægeforening BMA.


    Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men ville også advare dig at drikke.
    Der er jo ingen tvivl om, det vil hjælpe, hvis du lever sundere.
  • Indstillinger
    Tak for din kommentar... og jeg er selvfølgelig godt klar over, at en livsstil ændring til det bedre ikke vil gøre skade (tværtimod) ... det citat du har indsat, har jeg også selv set... samt andre. Men det er ligesom om ingen skriver om det kan gøres godt igen ved rygestop... eller om skaden så er sket for evigt.

    Hvis nogen andre ligger inde med viden om dette... må I meget gerne skrive! :o)
  • Indstillinger
    hej, jeg synes måske, at du bare skulle give det en chance. Du vil under alle omstændigheder få det meget bedre, hvis du stopper med at ryge og drikke for meget alkohol. Derefter gang i motionen både for at komme i bedre form, men også for ikke at tage yderligere på. Måske skulle du også kontakte din læge, da der jo kan være andre årsager til din impotens. Held og lykke med projektet. Og husk, at der faktisk er liv efter smøgerne.
Log in eller Registrér for at kommentere.