Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

har jeg stadig en spiseforstyrrelse?

Redigeret 20 juli, 2010, 04:22 i Anoreksi
hej, jeg har haft en spise forstyrrelse i 5 måneder, og i 3 af månederene havde jeg ikke min menustration, men nu er den kommet, jeg spiser stadig kun 300-400 kcal hver dag, det eneste jeg har ændret er at jeg ikke træner flere timer på min stepmaskine. betyder det så at man ikke lider af en spiseforstyrrelse hvis man har fået sin menustration igen? for jeg forstår det nemlig ikke, jeg spiser nemlig ingenting før aftensmad, og så nogle knækbrød senere. og nogle dage ruller jeg på rulleskøjter en time og bader i vores badebassin.

højde: 179
vægt: 63

mvh Camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Når du kun spiser 300-400 kcal om dagen så er du ikke rask. Det er godt din menstruation er gået igang igen, og det skal du bare være glad for, men du spiser stadig alt for lidt. Hvis du bliver ved forsvinder menstruationen nok igen.

    Jeg kom op at spise næsten normalt på et tidspunkt, ved at tage det et lille skridt ad gangen. Jeg startede med at spise aftensmad og så kun frugt i løbet af dagen. Efter noget tid begyndte jeg så at spise lidt yoghurt med mysli til morgen, og da jeg havde vænnet mig til det, satte jeg lidt frokost på. Så vænnede jeg mig langsomt til at spise mere og mere.
    Mvh.
  • Indstillinger
    mange tak for dit svar :)
  • Indstillinger
    Hej Milski.

    Alt hvad du skriver beskriver en spiseforstyrrelse. En spiseforstyrrelse handler ikke om menstruation, men om de ting der får dig til at nægte dig selv at spise. Man kan sagtens være spiseforstyrret selvom man har menstruation og man behøver ikke en gang være undervægtig.

    Du får alt, alt, alt for lidt mad. At du først spiser til aften er ekstremt usundt. At du motionerer når du får så få kalorier er ekstremt usundt.
    Endnu en gang: Det er ekstremt usundt og potentielt farligt. Dine knogler nedbrydes og dine organer er på overarbejde.

    Dertil kommer, at der er en årsag til, at du har en spiseforstyrrelse. Noget bagvedliggende psykisk. Spiseforstyrrelsen er din måde at forsøge at have kontrol over livet, men det dur bare ikke i længden.
    Du skal til din læge, så du få hjælp til at få et afslappet forhold til mad - og så du kan få arbejdet med de psykiske ting der (måske ubevidst) plager dig.
  • Indstillinger
    Hej Milksi.
    Du siger ikke noget om hvor gammel du er.
    Men du har helt sikkert stadig en spiseforstyrrelese:( har du gjort så du fik en spiseforstyrrelse fordi du syntes du var for tyk?

    mvh.
  • Indstillinger
    Hej Lenette.
    Det at få en spiseforstyrrelse er ikke noget man vælger. Det er en sygdom som man udvikler over tid.
  • Indstillinger
    det var overhovedet ikke planlagt at jeg skulle have en spiseforstyrrelse, jeg ville bare gerne tabe 5 kilo, have nemlig før jul en bmi på 25,3, og da jeg så havde tabt 5 kilo ville jeg gerne tabe 5 mere, og sådan fortsat det indtil jeg havde tabt 15 kilo. jeg synes selv jeg stadig trænger til at tabe 5 kilo mere. pludselig får min mor mig til lægen, efter jeg en dag besvimede, og så siger de jeg har en spiseforstyrrelse, men jeg føler ikke jeg har en spiseforstyrrelse. og nu taler jeg hver 14. dag med en psykriater og en diætist og en sygeplejeske. men synes ikke jeg har en spiseforstyrrelse når jeg har fået min menustration.
  • Indstillinger
    Endnu en gang: Menstruation har ikke noget at gøre med om du har en spiseforstyrrelse!

    Jo, man kan miste menstruationen når man bliver undervægtig eller kroppen er alt, alt for stresset, men selve spiseforstyrrelsen af en psykisk ting!
    Når du fortsat har svært ved at spise helt og aldeles normalt, og når du syntes du er for tyk selvom du er normalvægtig, så sidder spiseforstyrrelsen stadig i dig.
    Jeg håber, at du taler om det her med dine behandlere! Det skal du, så de kan forklare dig ordentligt hvorfor, du stadig er syg.
Log in eller Registrér for at kommentere.