Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gastric Bypass

Redigeret 4 december, 2010, 17:22 i Åben debat om overvægt
Jeg er en 18-årig pige der igennem hele mit liv har været overvægtig, og siden 10-års alderen kæmpet imod den, men det har desværre været en forgæves kamp der kun har givet nedture. Jeg vejer den dag idag 135 kg., jeg kan knapt gå uden hele min krop skriger af smerte og mit selvværd er ved at være så lavt at jeg ikke engang har lyst til omgås andre mennesker.
Selvom min alder er lav, så ved jeg at endnu en slankekur bare vil ende med endnu en nedtur og adskillige ekstra kilo. Jeg har derfor længe haft en gastric bypass operation i tankerne, da dette kan give mig den "kontrol" jeg ikke selv er i stand til at have hvad mængder af mad angår. Men! Desværre er jeg studerende og har derfor ikke så mange penge. Er det muligt at få foretaget denne operation med støtte fra staten, eller er det på egen regning? Jeg ved i forvejen en del om operationen, og er allerede ret sikker i min sag.

- Christina.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Christina

    Jeg kender selv til problemstillingerne omkring svær overvægt - er selv 28 år og ligger et godt stykke over de 100 kg. (har lidt svært ved at skrive min vægt herinde :-/)
    Jeg vil råde dig til at tage en snak med din egen læge - jeg selv har drøftet operation med min egen læge. Jeg er henvist til sygehus for en forundersøgelse til operation. Det er sygehuset der skal sige god for en operation (om man er egnet). Når man bliver henvist af egen læge, og såfremt at man bliver god kendt til operation, skal man ikke betale noget selv.

    - Sheena
  • Indstillinger
    Hej piger så kan jeg evt være med her, jeg er også en overvægtig pige på 21 år og på ca 120 kg.
    Jeg har det også svært med at skrive min vægt og mit selvværd er helt i bund og jeg kan mærke at pga min overvægt så har mit humør har ændret sig og det går ud over personer jeg elsker for jeg er ked af det konstant, jeg ved ikke hvordan jeg skal på begynde emnet med min læge om en operation, da jeg er bange for at hun vil tro at jeg vælger den nemmeste løsning men jeg har nu været på kur i godt 4 mdr hvor der ikke er røget mere end 1½ -2 af men vi får kun sundt mad her hjemme ingen slik eller noget.
    det skal lige siges at jeg har været overvægtig siden jeg var lille.
Log in eller Registrér for at kommentere.