Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min kæreste siger altid til mig at "du er ingenting"

Redigeret 14 juli, 2010, 03:38 i Familie og venner
hej

Min kæreste siger altid til mig at "du er ingenting , du betyder ingenting, " hvergang når er han sur. Og det gøre ondt for mig, jeg tror jeg har mistet min selvtillid og får stress pga det... og jeg ved ikke hvordan jeg skal stoppe ham. Jeg prøvede at snakke med ham om det, men han vil ikke høre det eller forstår det eller viser lidt respekt.
Jeg har brug for hjælp:( hvad kan jeg gøre med ham?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sara
    Hvad er årsagen til at du bliver hos ham når han bruger disse nedgørende ord om dig?
    Jeg syntes du skal vise dig selv respekt og gøre op med dig selv om han skal ha' lov til at nedgøre dig hver gang han er sur, fremtiden kan blive sådan at han bruger disse ord til dig når I er i større forsamlinger, hvis han da ikke allerede gør det
    Jeg tvivler på at han nogensinde vil vise dig den mindste smule respekt, desværre.
    Det er jo ikke meningen at du skal gå ned med stress og manglende selvværd så ta tyren ved hornene og bed ham ændre sig eller skride
    Mange tanker til dig
    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Sara!

    Nu skriver du ikke hvor gammel du er eller hvor længe I har været sammen, men det er i og for sig heller ikke det vigtige her. Det vigtige er, at du tager ansvar for dit eget liv og ændrer på det her før det smadrer dit selvværd fuldstændig.

    Uanset hvor sød og dejlig han ellers må være, så er han respektløs og tager dig for givet når han behandler dig sådan
    Du har tydeligvis ikke megen selvrespekt tilbage siden du finder dig i det. Ingen fortjener at blive nedgjort i et forhold - heller ikke dig.

    Du har prøvet at tale med ham om det, og da han ikke er interesseret i at ændre det, og bare endnu en gang opfører sig respektløst overfor dig, så et bedste du kan gøre for dig selv er at gøre det forbi.

    Og nej, det bliver ikke bedre med tiden. Beklager.
  • Indstillinger
    Hej Sara

    Jeg er enig med de andre.
    Du er ved at begynde at tro på, at din kæreste har ret, siden du finder dig i det. Han har ikke ret. Men du kan ikke forandre ham - hvis han var et menneske, der byggede andre op og respekterede andre, så havde han aldrig behandlet dig på den måde. Men han er åbenbart et menneske, der har brug for at bryde andre ned. Det er bare med at komme ud af det forhold i en fart, inden du bliver helt nedbrudt.
    At det er svært og at du måske vil sige, at du elsker ham - det er der bare ikke nok. Du bliver nødt til at elske dig selv højere og højt nok til at komme væk. For det bliver ikke bedre men efter al sandsynlighed kun værre.


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.