pludselig stop
Hejsa
Jeg har et problem, som gør mig nærvøs.
Jeg har været på p-piller i over 6 år nu, uden der har været de store problemer. Men går så fra kæresten og finder en ny og være sammen med, efter den første måned vi har været sammen kommer min menstration ikke som den plejer.
Jeg har godt nok været noget stresst og udkørt, men ved ikke om det er normalt at det bare sådan bliver helt væk
Smoerblomst
Jeg har et problem, som gør mig nærvøs.
Jeg har været på p-piller i over 6 år nu, uden der har været de store problemer. Men går så fra kæresten og finder en ny og være sammen med, efter den første måned vi har været sammen kommer min menstration ikke som den plejer.
Jeg har godt nok været noget stresst og udkørt, men ved ikke om det er normalt at det bare sådan bliver helt væk
Smoerblomst
Kommentarer
Stress kan påvirke din menses.
Men jeg vil foreslå dig at ta' en graviditetsprøve for din sikkerheds skyld , hvis du har dyrket sex med din nye partner.
Hilsen Rita
Det handler ikke om, hvornår du har haft sidste samleje, men om du har haft samleje på ægløsningstidspunktet - og man kan altså godt have ægløsning, selv om man tager p-piller. De er jo ikke 100 % sikre, kun ca. 98%.
Dog - det er på ingen måde sikkert, du er gravid; det kan, som du selv nævner også handle om stress, eller at hormonpåvirkningen fra p-pillerne kan "puffe" lidt til tingene.
Men ham jeg har været sammen med, er nærvøs fordi han ikke ønsker flere børn og er urolig over jeg ikke har fået min menstration og det gør mig nærvøs og bange for at det ersket selv om vi har passet på.
Ja, men bør han så ikke selv påtage sig et ansvar og sørge for at han ikke kommer til det? Det er et lille ambulant indgreb, og så behøver han ikke være nervøs mere.
Jeg synes, det er en meget, meget underlig tendens, at det udelukkende er kvinders ansvar - at det er kvinder, der skal fylde sig med hormoner, og mænd kan bare tillade sig at "hoppe på" - og hvis skaden sker, så uden videre forlange, at det er kvinden, der skal gennemgå abort, og han? Ja, han er stadig upåvirket.
Hvis du skulle være blevet gravid, så har han sin del af ansvaret. I øvrigt kan jeg forstå, at I ikke har kendt hinanden så længe - så måske I også skulle tænke på, om der er smuttet noget kønsoverført med i "købet". Ikke at dine nuværende symptomer tyder på det, men man kan da aldrig vide, og noget sådant er da bedst at få fanget i opløbet.