Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stram forhud hjælp!

Redigeret 3 februar, 2014, 17:37 i Mandlige sexproblemer
Hej jeg er en dreng på 16, når min penis er slap kan jeg godt trække forhuden tilbage men når den bliver stiv kan jeg ikke!! og når jeg prøver gør det ondt;(, er der ikke noget jeg kan gøre så den bliver løs, findes der ikke en crem eller noget andet?.
gider nemlig ikke blive omskåret eller noget.
please hjælp mig.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke om du "gider" gå til læge, men der kan det vurderes om det kan klares med en salve eller om der skal et lille operativt indgreb til.

    Og - det er helt dig selv, der vælger om du "gider" det, eller om du vil leve med noget så ubehageligt.
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har fået foretaget en lille operation for stram forhud. Det de gør, er at de laver et snit i forhuden på det ene led og syer det sammen på den anden. Det har ikke noget med omskæring at gøre. Operationen er med lokalbedøvelse og gør ikke ondt.

    Bagefter er der en uges tid, hvor det er ret irriterende, og man skal have noget blødt i bukserne foran og gå med løse bukser, men derefter heler det hurtigt. Jeg skrev eksamensopgave den første uge efter operationen, så jeg sad hjemme hele tiden.

    Snak med din læge om det. Det gør det der med pigerne lidt nemmere, når man ved at værktøjet er i orden.

    med venlig hilsen.
  • Indstillinger
    vis jeg nu går til lægen, og hun tjekker min penis og vis hun nu siger at jeg skal have et lille snit, hvordan kommer det så til at forgå? altså laver de det snit med det samme eller skal jeg på hospitalet?.
    Syntes det er lidt pinligt vis jeg skal på hospitalet og at mine forældre får det at vide at jeg skal have lavet et snit på min penis;(.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om det bliver gjort hos lægen eller på hospitalet, men uanset hvad, så er det IKKE pinligt. Det er almindeligt at det er et ømt punkt hos 16-årige, men helt ærligt: Dine forældre har givet dig ble på og tørret dig i røven i flere år da du var lille, så at få at vide at du har brug for et lille indgreb overlever de såmænd nok.

    Du vil jo skulle tage nogle særlige forholdsregler i dagene efter fordi det skal hele, som han skriver ovenover, så du kan jo benytte chancen til at slippe for at hjælpe til derhjemme :-)

    Sig du bare til din far eller mor at du vil til lægen fordi du tror at du måske har forhudsforsnævring. Hvis du bare siger det ligeud så vil de såmænd også tage det afslappet.
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jeg syntes sgu også det var ret pinligt dengang, men har aldrig nogen sinde fortrudt det. Men ja, det foregår på et hospital, hvor du kommer et par timer før og er klar til at gå et par timer efter.

    Hvis det er helt galt i forhold til dine gamle, så må du lade være med at fortælle dem, at du går til lægen. Hvis du synes det er pinligt at gå til din egen læge, så skal du huske, du bare kan gå til en anden læge, der ikke kender dig. Hvis du så skal en halv dag på sygehuset, så må du pjække den dag og finde på en historie om hvorfor du går sjovt de næste par dage :)

    Bare tag det stille og roligt, det er ikke verdens største problem. Men du skal have det ordnet.
  • Indstillinger
    Ja, jeg er nu ikke tilhænger af, at man skal gå og digte historier for at dække over en i øvrigt helt almindelig lidelse.

    Hvis man lige ud siger til sine forældre, man har det problem, og lige ud siger til vennerne, at man ikke er på toppen, for man har fået behandling for forhudsforsnævring, så er der som ingen, der vil gø af det. Tvært i mod - du vil givet få interesserede spørgsmål fra i hvert fald et par andre drenge, der måske har samme problem, og tror at de er de eneste i verden, og derfor føler det vældigt pinligt.

    Man vil jo ikke digte historier, hvis man har været henne og få fjernet en fodvorte, og derfor måske er lidt øm, vel??

    Jo før man indser, at den der penis er en lige så naturlig del af kroppen som næse, hals, arm og ben, jo hurtigere vil man i det hele taget få et naturligt forhold til HELE sin krop.

    Det her er overhovedet ikke pinligt - det er noget ret så mange unge mænd døjer med - og indgrebet er lille og let at foretage; det er noget læger ser hver eneste dag.

    Husk lige - at den der penis er skyld i, at der overhovedet findes liv på jorden, og at alle væsner af hankøn har en sådan, så den er altså ikke så speciel endda.

    I øvrigt -min mand blev for et års tid siden opereret for en krummerik, og en af mine bekendte var ved at falde bagover, da jeg uden videre fortalte ham det, og han mente, det var enormt pinligt, og mente helt bestemt, at min mand skulle finde på en historie til sit arbejde - i den forbindelse skulle han være sygemeldt en uge - for ellers ville han nok støde på "sårende vittigheder" i den anledning. Og nej, hen meldte helt klart ud på jobbet, hvor der både er mænd og kvinder ansat, og hvad skete? En hel del faktisk, kom og spurgte interesseret til indgrebet og til hvordan og hvorledes - og ikke en eneste "sårende vittighed", tvært i mod, her var en unik mulighed for at få noget at vide om et område, man ikke kendte til, og som de færreste altså vil tale om. Han erfarede i hvert fald, at så snart en mulighed åbner sig, så er folk både venlige og meget interesserede, måske netop fordi den slags skal være så tåbeligt tabulagt. Og - hvem er det lige, der har fundet på, at det skal være det???
  • Indstillinger
    Hvis du er ked af hospitaler, så be om en henvisning til en privatpraktiserende urolog. Få en tid og tag en god kammerat med, han behøver jo ikke at gå med til selve operationen.
    Hos en privatpraktiserende kan du ligeledes få foretaget det lille snit som andre før har omtalt.
    Jeg blev omskåret i min frokostpause, det var ikke noget problem, og gjorde ikke ondt.

    Jeg forstår godt at du har svært ved at tale med dine forældre om det, men når du er 16 år har du også ret til et privatliv, og din læge skal respektere det. Men jeg er nu sikker på at din far vil have stor forståelse for dit problem, og det vil nok være det letteste at snakke med en mand, hvis det altså skal være.
    Bare kom af afsted, du vil blive glad når det er overstået.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg er kun 13, og jeg er næsten 100 % sikker på at jeg lider af samme problem.
    - men er det noget som kan nå at forandre sig, og stopper det væksten i penisen? Eller skal jeg have lavet det med det samme?
  • Indstillinger
    Hej, jeg er også en dreng på 16 og jeg er også næsten sikker på, at jeg også er i blandt jer, der har problemer med at trække forhuden helt tilbage i stiv tilstand.. Jeg kan forstå, at hvis salven ikke virker, at man om nødvendig skal have et lille snit og det er her jeg bliver nervøs.. Bedøvelsen er med lokalbedøvelse, men hvordan præcist? Hvordan bedøver man selve penis? For umiddelbart vil jeg mene, at det er yderst ubehageligt at få stukket en nål ind i penis eller testiklerne.. Men hvordan vil det forgå præcist? I må hjertens gerne forklare detaljerne! Det kan godt være det virker fjollet, men det vil få mig til at føle mig mere tryk omkring det :)
  • Indstillinger
    Det smarteste er, at du starter med at gå til din læge, og der får vurderet, om du overhovedet skal have det snit eller ej. Muligvis dit problem kan klares med en salve.

    Hvis det viser sig, at du skal opereres, så beder du lægen forklare dig - trin for trin - hvordan det foregår. Selvfølgelig får du ikke stukket en stor tyk nål ind i hverken dine testikler eller din penis. Præcis hvor det lille prik lander, ved jeg - i sagens natur - ikke, men lad dog være med at gå og frygte en hel masse helt forfærdelige ting, som slet ikke kommer til at ske.

    Hvis du har brug for den operation, så vil du erfare, at den givet ikke er noget som helst ved siden af de problemer, du vil få, hvis ikke du får gjort noget ved dit problem. Jo længere du venter, jo større kan dit problem blive.

    Smut du trygt til læge - der vil du givet blive en hel del klogere - og det kan du bruge til noget
Log in eller Registrér for at kommentere.