Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikken for brystet

Redigeret 24 november, 2010, 07:33 i Astma
Jeg har i mange år forsøgt at holde op med at ryge, og derfor brugt Nigorette Inhalator i MANGE år i stedet for smøger.
Pludselig en dag da jeg tog en hyggesmøg fik jeg det meget ubehag i solar plexus området.
Det gentog sig så snart jeg igen tog en hyggesmøg.
Fra den dag KUNNE jeg ikke ryge mere, ubehaget var simpelthen for stort. jeg blev også bange for at bruge inhalator også dette gav mig irritation, og jeg følte spontant Nigorette have skadet luftrøret omtrent midt i "manifoldet".
Så jeg blev "tvunget" til helt at stoppe med både Nigorette og Cigaretter.

Herefter blev jeg 100% undersøgt med CT Scanning, og Bronkoskopi, men man fandt intet. Da jeg blev ved at sige til min læge at noget var galt sagde han jeg var hypokond. Min ny læge sagde jeg ikke kunne skilles af som en plæneklipper.

I dag er jeg MEGET følsom i dette område.

Jeg tåler slet ikke at ryge og tåler heller ikke trafik os og slet ikke diesel og knallert os. Men heller ikke anden røg. Men også skift fra varmt vejr til koldt påvirker mig.

Jeg har meget ofte stikken i brystet lige over solar plexus. Det føles som om der er et sår eller som om at huden er meget tynd. - Dersom jeg udsættes for røg eller fx cykler en tur med for lidt tøj på har jeg omgående flere dag stikken fra brystet.

Det er nu nogle år siden jeg er blevet undersøgt, men jeg "tør" næsten ikke opsøge helsevæsenet igen. Jeg blir set på som omtrent en idiot der ikke ved hvad jeg taler om.

Før havde jeg ikke så store problemer om sommeren men nu mærker jeg omtrent konstant at noget er galt. I vinters havde jeg ofte mangel på energi men jeg hoster sjældent og taber heller ikke vægt.

Jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at tænke på; hvad i luftrøret kan være årsag til en sådan stikkende sår-følelse i det hele taget, og er det noget der måske udvikler sig.

Kan det alligevel have været kræft første gang jeg blev undersøgt, men at man ikke fandt det?

Hvad pokker er det for noget ?

Tanken om at det er overdrevent brug at Nigorette Inhalator som har "slidt" mit luftrør i stykker midt i manifoldet streffer mig også tit.

Men hvad er det ? Kunne man da bare finde ud af det , det ville i givet fald være MEGET betryggende at få at vide.

Jeg er IKKE hypokond, - noget sådant ligger så fjernt fra mig. - Tvært imod anser jeg mig selv som meget hårdfør.

Jeg er sikker på det kommer fra luftvejen da det er helt klart en følelse af at røg og kulde påvirker mig omgående.

Jeg har arbejdet med overfladebehandling, her var der fx også asbest , kvartsand malerstøv, zinkstøFv, - men jeg har ikke åndenød i dag. Og mit problem synes ikke at stamme dybt inde fra lungerne, men som sagt lige over manifoldet.

Jeg vil godt høre fra andre om man har oplevet noget lignende, men også gerne hvad kan det være ? - hvilke muligheder er det ?

Jeg ved at man kan tale om følsomme slimhinder, men som nævnt der er vel ikke slimhinder mit i mit manifold ?

Det er IKKE bronkitis eller Astma, - disse symptomer stemmer ikke. Det har vi også været igennem

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved jo ikke om du har læst min jammer, som jeg har skrevet om i lang tid i hjerte og blod debatten.
    Jeg kan genkende meget af det du beskriver. Sårfornemmelse, stikken, brændende smerte. Der var heller ikke nogen, der tog sig af det.

    Jeg begyndte at tage den originale blodtryksmedicin , samtidig har jeg taget membrasin for slimhinderne.
    Mine modbydelige smerter er forsvundet og jeg har haft dem i flere år. Jeg tror, for mit vedkommende, at det er slimhinderne, der ikke har kunnet tåle de forskellige stoffer.
    Jeg tåler heller ikke røg, brænderøg o.s.v.

    Tror du ikke, du simpelthen er sart i dine slimhinder i luftvejene.

    Da du har arbejdet med asbest ville jeg, hvis det var mig, scannes en gang til om jeg så selv skulle skrabe pengene sammen.


    citat
    Jeg ved at man kan tale om følsomme slimhinder, men som nævnt der er vel ikke slimhinder mit i mit manifold ?
    citat slut

    Jeg ved ikke hvad du mener, der er slimhinder i luftvejene.




    citat
    Da jeg blev ved at sige til min læge at noget var galt sagde han jeg var hypokond.

    citat slut

    Som min mand siger: Det er let, at springe over, hvor gærdet er lavest.

    Jeg kan love dig for, jeg har også følt mig alene med mine smerter.

    citat
    Det er IKKE bronkitis eller Astma, - disse symptomer stemmer ikke. Det har vi også været igennem

    citat slut

    Det har jeg også været igennem og derefter ignoreret med hensyn til svien samme sted, som du beskriver.
    Jeg kan oplyse, jeg har aldrig røget, men jeg har fået blodtryksmedicin i mange år. Jeg tror, det er en reaktion på alt det forskellige kemi, jeg er stoppet med.
  • Indstillinger
    Tak for rådet


    Jamen du har da sikkert ret i at der osgå er slimhinder i hele luftrøret

    Det kan vel ikke ske noget ved at bruge: "Membrasin" bare for at se om et virker.

    Hvordan virker det på tørre slimhinder ?

    ved du det ?
  • Indstillinger
    Jeg fik det anbefalet af læge Carsten Vagn Hansen til mine luftveje.


    http://www.jala-helsekost.dk/pi/Membras ... 1913_.aspx
Log in eller Registrér for at kommentere.