Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikken ved solar plexus

Redigeret 11 juli, 2010, 05:09 i Lungekræft
Jeg har i mange år forsøgt at holde op med at ryge, og derfor brugt Nigorette Inhalator i MANGE år i stedet for smøger.
Pludselig en dag da jeg tog en hyggesmøg fik jeg det meget ubahag i solar plexus området.
Det gentog sig så snart jeg igen tog en hyggesmøg.
Fra den dag KUNNE jeg ikke ryge mere, ubehaheget var simpelthen for stort. jeg blev også bange for at bruge inhalator også dette gav mig irritation, og jeg følte intuitivet Nigorette have skadet luftrøret omtrent midt i "manifoldet".
Så jeg blev "tvunget" til helt at stoppe med både Nigorette og Cigaretter.

Herefter blev jeg 100% undersøgt med CT Scanning, og Bronkoskopi, men man fandt intet. Da jeg blev ved at sige til min læge at noget var galt sagde han jeg var hypokond. Min ny læge sagde jeg ikke kunne skilles af som en plæneklipper.

I dag er jeg MEGET følsom i dette område.

Jeg tåler slet ikke at ryge og tåler heller ikkke traffik os og slet ikke diesel og knallert os. Men heller ikke anden røg. Men også skift fra varmt vejr til koldt påvirker mig.

Jeg har meget ofte stikken i brystet lige under solar plexus. Det føles som om der er et sår eller som om at huden er meget tynd. - Dersom jeg udsættes for røg eller fx cykler en tur med for lidt tøj på har jeg omgpende flere dag stikken fra brystet.

Det er nu nogle år siden jeg er blevet undersøgt , men jeg "tør" næsten ikke opsøge helsevæsenet igen. Jeg blir set på som omtrent en idiot der ikke ved hvad jeg taler om.

Før havde jeg ikke så store problemer om sommeren men nu mærker jeg omtrent konstant at noget er galt. I vinters havde jeg ofte mangel på energi men jeg hoster sjældent og taber heller ikke vægt.

Jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at tænke på; hvad i luftrøret kan forudsage en sådan stikkende sår-følelse i det hele taget, og er det noget der måske udvikler sig.

Kan det alligevel have været kræft første gang jeg blev undersøgt, men at man ikke fandt det ?

Hvad pokker er det for noget ?

Tanken om at det er overdrevent brug at Nigorette Inhalator som har "slidt" mit luftrør i stykker midt i manifoldet streffer mig også tit.

Men hvad er det ? Kunne man da bare finde ud af det , det ville i givet fald være MEGET betryggende at få at vide.

Jeg er IKKE hypokont, - noget sådant ligger så fjernt fra mig. - Tvært imod anser jeg mig selv som meget hårdfør.

Jeg er sikker på det kommer fra luftvejen da det er helt klart en følelse af at røg og kulde påvirker mig omgående.

Jeg har arbejdet med overfladebehandling, her var der fx også aspest , kvartsand malerstøv, zinkstøv, - men jeg har ikke åndenød i dag. Og mit problem synes ikke at stamme dybt inde fra lungerene, men som sagt lige over manifoldet.

Jeg vil godt høre fra andre om man har oplevet noget lignende, men også gerne hvad kan det være ? - hvilke mulighder er det ?

Jeg ved at man kan tale om følsomme slimhinder, men som nævnt der er vel ikke slimhinder mit i mit manifold ?

Det er IKKE bronkitis eller Astma, - disse symptommer stemmer ikke . Det har vi også været igennem
Log in eller Registrér for at kommentere.