Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress og psoriasis

Martin45Martin45
Redigeret 11 juli, 2010, 08:49 i Gode råd - fra bruger til bruger
Diverse gode råd om psoriasis.
Hvis man ikke skraber de overflødige, løse skæl væk, kan der gå en form for svamp i ens psoriasis. Det er ikke sådan, at man skal gå og klø i det, men en god ide er at gå i bad og opløse det med jævne mellemrum og gnide det væk, der opløses. Jeg plejer at skifte mellem koldt og varmt vand under bruseren, så bliver skællene straks løse. Går man i svømmehallen, opløses det helt af sig selv
På den måde er det lykkes mig at holde det rimeligt nede. tidligere havde jeg større anfald af svamp med mere....
Jeg synes, det virker overflødigt at bruge fisk og den slags, når man nemt selv kan fjerne skællene. Fiskene fjerner ikke årsagen. Det gør heller ingen slags creme, er min erfaring. Det kan holde det nede, men det, der får det til at gå væk er oftest fravær af stress. Der har været sammenfald i mit liv mellem perioder af stress og psoriasis. Når al stress er væk, hvad enten jeg selv har gjort noget for det, eller det er sket mere tilfældigt, så forsvinder min psoriasis også.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Martin

    Min datter har præcist samme oplevelse af, at stress forværrer hendes hovedbundspsoriasis.
    Ligesom stress altid forværrede min kroniske hovedpine.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.