Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Wow Sort/grøn afføring!?

Redigeret 9 juli, 2010, 13:25 i Irriteret tyktarm
Hej

Jeg synes det er ret klamt at snakke om afføring, men jeg opdagede idag at jeg havde nærmest helt sort/mørkegrønt afføring. jeg tager ikke nogen jerntabletter. Blev fuldstændig chokeret fordi det er aldrig sket før...:-? Er det noget jeg skal gå til lægen med???Eller skal jeg vente og se om afføringen ændre sig?

Jeg har ikke spist spinat...jeg spiste kyllingelår med kartofler og persille dagen før.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke lige hvorfor, det er "klamt" at tale om - afføring er noget alle levende væsener har, så det er altså en helt naturlig ting.

    Hvis ikke du har smerter, så har det nok alligevel noget at gøre med, hvad du har indtaget, så i første omgang vil jeg foreslå dig at tage den med ro og se det an nogle dage. F.eks. vent week-enden over, og hvis det stadig er "mærkeligt" på mandag, så kan det da godt være, du lige skal spørge din læge.

    Du kan lige skrive ned alt hvad du indtager - både mad og drikke - så du har noget, du kan oplyse lægen om, hvis det skulle blive nødvendigt, hvad jeg ikke umiddelbart tror, hvis du ellers i øvrigt er sund og rask.

    Det er ret varmt for tiden, og det kan godt påvirke kroppen uden at man fejler noget, især hvis man har fået for lidt at drikke.

    Husk - nok væske her i varmen.
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig med Lotte, men sørg lige for at blive kigget på af vagtlægen hvis du får nogen form for smerter i maveregionen.
  • Indstillinger
    okay, tak. Jeg har døjet med lidt kvalme for tiden, men har ikke haft kratige smerter i maveregionen. Vil ikke tage til lægevagten, da jeg på forhånd ved at det vil være spild af tid.

    jeg har også lidt for høj stofskifte, hvis det er relevant...Men ja jeg giver det lige 1 - 2 dage for at se om det ændre sig, hvis ikke, så tager jeg på besøg hos min egen læge...
Log in eller Registrér for at kommentere.