Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Proteinpulver

Redigeret 31 oktober, 2013, 12:28 i Åben debat for mænd
Hej

Kan man ved indtagelse af proteinpulver få udviklet tævepatter og blive overvægtig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du burde meget gerne ikke få tævepatter af proteinpulver.

    Proteinpulver fungere som et kosttilskud af proteiner som gør at dine muskler får mere at arbejde med og de kan derved få nemmere ved at blive større og stærkere.

    Med det vil jeg sige, umiddelbart vil du ikke begynde at tage på af selve pulveret, men det kan du gøre ved muskelforøgelse da du vil tage på i vægt jo større dine muskler bliver

    Håber du kunne bruge det til noget :)
  • Indstillinger
    Okay tak :).
    Men ved du om proteinpulver har noget at gøre med strækmærker på kroppen? Jeg begyndte nemlig at få strækmærker under armen og få steder på bicep, få uger efter jeg begyndte at tage proteinpulver. Men ved ikke helt om det har nogen sammenhæng.
  • Indstillinger
    Hej Sputnik.

    Dine indtag af proteinpulver, kan ikke skyldes at du får strækmærker. Proteinpulver er et kosttilskud ikke andet. Det der skyldes dine strækmærker, er de øvelser du foretager dig når du træner. Specielt øvelser, hvor du træner dine vinger kan gøre at du får strækmærker, fordi folk simpelthen tager for meget vægt, og laver øvelserne for hurtigt så dine sener og hud ikke kan følge med.

    Vh

    Stefan
  • Indstillinger
    Du skal ikke være bange for at benytte proteinpulver, det er som de andre skriver bare et kosttilskud, som kan være gavnligt at benytte hvis man træner meget. Du kan evt. læse mere her: http://kosttilskudsinfo.dk/proteinpulver/
  • Indstillinger
    Protein i større mængder end din krop skal bruge er ikke specielt sundt. Kosttilskud kan også være uhensigtsmæssige incl. proteinpulver.

    Som en af tingene kan jeg nævne, at de fleste indeholder lige så mange kalorier som en lidt mørk chokolade, så ja, et større indtag end du skal bruge er ikke sundt.

    Du kan heller ikke oplagre protein på samme måde som du kan fedt, derfor skal kroppen nedbryde overskydende protein hvilket ikke er sundt heller.
Log in eller Registrér for at kommentere.