Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjerteflimmer

Redigeret 8 juli, 2010, 05:35 i Hjerteproblemer
Hej alle på netdoktor.dk

Blev i sep 2008 indlagt med hjerteflimmer. Fik blodfortyndende i ca 3 mdr.
Hvor efter Jeg fik DC stød for at få hjerte rytmen iorden igen.
Har ingen problemer haft siden;-)
Mit spørgsmål går på, at jeg skal ud og rejse på mandag (12Juli) til egypten.
Og vil meget gerne prøve at dykke med ilt!
Er det muligt?

Håber på svar.

På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen

David Struck

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Struck

    Nu skriver du ganske vist hjerteflimmer. Jeg går ud fra, at det er det samme som atrieflimmer, som jeg også har prøvet at have. Jeg har også haft ét enkelt anfald, som ligeledes blev ordnet med stød (december 2009).

    Jeg fik dengang at vide, at jeg roligt kunne rejse og leve et normalt liv, når blot jeg tog min blodfortyndende medicin. Men jeg fik at vide, at atrieflimmer blev anset for en kronisk sygdom, og at jeg derfor skullet være indstillet på, at det kunne blive nødvendigt – i tilfælde af et anfald – at blive indlagt på et hospital i udlandet under en udlandsrejse.

    Jeg har senere rundt omkring på Internettet læst, at atrieflimmer godt kan være en enkeltstående foreteelse, som aldrig mere kommer til at genere igen.

    Nu har du klaret dig uden anfald i snart to år og får ikke mere blodfortyndende medicin. Jeg vil tro, at du kan betragte dig som rask.

    Men hvis jeg var dig, ville jeg for en sikkerheds skyld kontakte det hospital, hvor du var indlagt og spørge, om der er en særlig risiko ved at dykke på den måde i dit tilfælde. Det er selvfølgelig ferietider og måske vanskelig at lokke et fyldestgørende svar ud af læger. De vil nok sikre sig ved at sige, at det bedste ville være at lade være! Og under alle omstændigheder er det jo din egen afgørelse. Men at tale med en læge om sagen kan give dig et bedre grundlag for at træffe din beslutning.

    Under alle omstændigheder er det vigtigt, at der ved dykning bliver holdt særlig øje med dig!

    Mange hilsner og god ferie! Egypten er et dejligt sted at holde ferie, men måske for tiden lige lidt for varmt efter min smag!

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.