Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

MEGET SVÆRT VED AT SLUGE PILLER.

Redigeret 31 oktober, 2013, 05:41 i Store børn
Hej !
Jeg er en pige på 15 år.
Jeg har virkeligt svært ved at sluge piller, især Panodil piller, det er det værste.
jeg kan simpelthen ikke få den ned, lige meget hvor meget vand jeg så skyller den ned med, vil den pille bare ikke ned.
jeg panikker bare jeg står med pillen i hånden.
For et stykke tid siden slugte jeg en Vitamin pille, og det var ikke engang fordi den var særligt stor, den sad fast i min hals i et par dage, selv da jeg sov, kunne jeg mærke at den prøvede på at snige sig op. Til sidst, havde jeg nærmest lyst til at gå ud og så kaste den op. Jeg har en utrolig stærk fobi for alle slags piller.

jeg håber virkeligt at i vil være så søde at svare på mit problem, det betyder meget for mig.

På forhånd, tak (-: !

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 3 februar, 2011, 10:18
    Du kan jo købe brusetabletter i stedet for og så drikke dem, hvis du får hovedpine.
    Vitaminpiller kan fås som tyggetabletter. Så er du ovre det problem.

    Jeg havde selv en overgang meget svært ved at sluge piller, men jeg skal love for jeg det lært, da lægen gav mig valget mellem at få indsprøjtninger eller sluge nogle kapsler. Jeg var meget mere bange for nåle.
    Jeg fik lungebetændelse, dengang jeg var på din alder.
  • Indstillinger
    Hej Soff
    Jeg vil foreslå at du altid har yoghurt, Jorbærgrød, syltetøj eller andet form for noget der er lidt tykt, du kommer en af delene på en ske og trykker tabletten ned i, ind i munden og synk uden at tygge, væk er den pille.

    Hilsen Rita
  • Indstillinger
    Hej
    På apoteket kan man nu købe et smart produkt som gør at man kan sluge piller og samtidig fjernes den evt. dårlige smag
    l
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke selv sluge piller, da jeg var 7 år, var jeg meget syg, og var tæt på at blive indllagt på hospitalet, have lunge betændelse, og tabte mig helt vildt, de troede virkelig jeg var i farer, og jeg forstod det, min grad hos lægen, og tabte mig helt vildt meget. Men fordi jeg var så syg, fik jeg en masse médecin, hele tiden, jeg kunne/kan heller ikke sluge piller, min mor maser dem altid, og blander det med vand, sodavand eller hvad nu bare man kan lide. Det drikker du bare, og. Så er det ligesom at sluge piller, du har fået dem ned. Jeg har prøver at få médecin mange gange, og det er altid nemt
  • Indstillinger
    Det skal man være forsigtig med, at knuse piller. Det går ikke med alle slags.

    http://www.b.dk/danmark/livsfarligt-knuse-piller
  • Indstillinger
    Hej
    Det kunne godt være Medcoat i snakker om. Medcoat er et pilleovertræk der gør pillerne meget glatte og så smager det af citrus. Det fås på apoteket til 39,50 kr, og du kan evt læse lidt om det her hvis det er http://www.unigroup.dk/da-dk/pilleovertraek.aspx
    Håber det også vil fungere for dig!
Log in eller Registrér for at kommentere.