Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

18 og gravid!

Redigeret 7 juli, 2010, 08:00 i Åben debat om abort
Hej jeg er 18 og er lige flyttet tilbage til koebenhavn efter et par aar i Afrika.
Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid efter en samleje for to uger siden.
Jeg skal absolut have en abort, men har ikke engang en laege jeg kan henvende mig til endu. Er der et sygehus jeg kan tage hen paa, eller er der nogle der kender en god laege?
Jeg faar foerst mit sygesikringskort om to uger. Skal jeg vente paa jeg faar det saa jeg kan moede en laege gratis?
Er der nogle der har nogle gode raad give, jeg er helt alene og ved ikke hvad jeg skal goere?
Hjaelp.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Nadina!
    Jeg kan ikke svare dig på hvordan man henvender sig til en læge uden sygesikring og hvad det koster, men jeg vil bare give dit et stort kram og minde dig om, at du har lige knap to måneder til at tænke dig om, inden abortfristen udløber. Jeg ved godt, det kan syntes som LANG tid at skulle vente de to uger på dit sygesikringsbevis, men du HAR tiden, og uanset om du får abort NU eller om en måned, så er det en psykologisk proces, som ikke er slut bare fordi indgrebet er det. Måske kan du bruge tiden til virkelig at mærke efter hvad der er rigtigst for dig. Selvom det lyder somom din beslutning ER taget..
    Har du ikke familie eller venner, du kan snakke med og som kan hjælpe dig med det praktiske med at finde læge og måske tage med dig, den dag aborten skal ske? Det er vigtigt at få snakket med nogle om det, så du kommer godt igennem.
    Held og lykke og mange kærlige hilsener fra Daphne ;o)
Log in eller Registrér for at kommentere.